Over 2 weken is het dan zover. Dan vliegen we eindelijk naar Vietnam voor 3 weken.
Beginnend in Hanoi en eindigend in Saigon.
We hebben er vreselijk veel zin in!
Echter zit ik mij toch lichtelijk zorgen te maken over het weer… We gaan dus begin januari naar Halong Bay en Sapa.
Ik heb deze reis in deze periode gepland omdat het dan de droogste periode zou zijn… (november t/m maart).
Toch maak ik me zorgen over de kou en of alles wel te doen is qua zicht.
Kan iemand mij persoonlijke ervaringen vertellen over Halong Bay en Sapa begin januari?? Graag goudeerlijk zijn please!!
Dit zijn de enige twee plekken waar ik mij zorgen over maak…
Vliegen jullie ook op Oud en nieuw of op Nieuwjaarsdag? Ik vlieg op 31-12 en heb oud en nieuw in het vliegtuig; nog nooit meegemaakt.
het weer.
Zoals je misschien wel gelezen hebt, zit ik veel in de januari maand in Viet Nam.
Ik ontmoet dan vele mensen die dan in Sapa en Halong zijn geweest.
Uit hun verhalen maak ik op dat het best wel koud is in Sapa, met temperaturen van rond het vriespunt tijdens de nachten.
Overdag is het een graad of 10.
Voor Halong is het wat anders want je hebt daar een warme waterstroom; dus de temperatuur is hoger.
Denk hierbij rond een graad of 20 overdag en rond een graad of 10 in de avond en nacht.
Bedenk wel dat het weer elk jaar anders kan zijn en dus ook niet iets is wat ik je kan beloven.