Sapa en Halong Bay hier of daar boeken?

Bij het reisburo hier in NL kregen we de tip om de trip naar Sapa en Halong Bay in Nederland alvast te boeken, het zou nog wel eens vol kunnen zijn. Nu is onze ervaring dat dit ook vaak veel duurder is dan het ter plekke boeken van de trips.

Hoe zijn jullie ervaringen met drukte en wat is goedkoper?

ps. we vertrekken half januari

halong bai daar boeken, zijn genoeg plaatsen te krijgen.
sapa ook maar het klopt dat de slaapplaatsen in de trein uit verkocht zijn. worden opgekocht door reisbureau´s maar dan zou ik het nog in hanoi boeken bij een reisbureau en niet hier.

Mijn advies gewoon daar boeken. Dit kun je in Hanoi prima doen en er zijn zoveel boten op Halong bay dat het totaal geen probleem moet zijn. Ervaring met Sapa heb ik niet omdat wij daar niet naar toe zijn gegaan vanwege het weer.

gr van Moir a

Gewoon daar boeken!

Ik weet niet hoe lang je in Hanoi denkt te blijven, maar als je zodra je daar aankomt eerste naar Halong Bay gaat (altijd wel plaats) en pas een kleine week later naar Sapa, dan moeten er altijd wel kaartjes te vinden zijn voor de nachttrein. Mochten die kaarten er niet zijn, dan kun je evt ook een zitplaats boeken in een trein of een bus nemen. Ikzelf heb echter geen problemen gehad met de trein en heb gewoon een bedje tot mijn beschikking gehad.

Sapa is een aanrader. Voor mij echt het mooiste stukje van Vietnam!

Bedankt! We gaan gewoon heen en proberen het daar te regelen, moet dus lukken en zoniet dan heeft Vietnam volgens mij nog voldoende te bieden om de tijd goed te vullen.

Weten jullie toevallig ook iets over het weer? Wij gaan half jan heen en lezen overal dat het behoorlijk koud zal zijn met grote kans op motregen. Dus ik twijfel nogal welke kleding ik hiervoor zal meenemen.

gr. Kim

Ikzelf was in de lente (mei) in Vietnam…

Neem kleren mee die licht zijn en snel drogen. Altijd handig voor wanneer je je was doet, of wanneer je nat regent. Neem kleren mee die goed combineren, laagjes zijn handiger dan een enkele dikke trui. Wanneer je het warm krijgt kun je makkelijk een laagje uit doen. En als je veel buiten wilt zijn, kan ik een regenjack (zo’n lichtgewicht) ook zeker aanraden. Je koelt snel af wanneer je nat bent!

(In Sapa is altijd veel regen.)

wij waren vorig jaar in januari in vietnam. zuiden was het mooi weer. en noord vana hoi an regen en in hanoi 2 graden, we hebben daar handschoenen gekocht en we hebben hier zelf mee moeten eten, zo koud was het. sapa koud en mistig hier hadden we een straalkacheltje dag en nacht aan. halong bai regen.

Brrrr… klinkt goed :stuck_out_tongue:
We beginnen gelukkig in het noorden en zakken af naar het zuiden, dus het zal hetzelfde weer zijn als hier in Nederland. Het zal helaas een volle rugzak worden. Iedereen zegt dat het noorden te mooi is om te missen, dus we durven het niet over te slaan.

gr. Kim

Het noorden is idd te mooi om te missen!! Halong Bay en Sapa alletwee prachtig ook al was het weer inderdaad niet bepaald top…maar mistig Sapa heeft zeker ook z’n charme :slight_smile:
De tours naar Halong Bay zullen niet ZO snel uitverkocht zijn, er zijn echt zoveel boten daar…het was druk toen wij er waren maar we zaten met slechts 10 op een boot!! Hadden we gewoon de dag van tevoren geregeld via ons guesthouse Little hanoi.

2 Dagen van tevoren ook daar (we hadden geen zin om tijd te besteden om langs alle agencies te gaan om de beste deal te vinden, uiteindelijk bleken we gelukkig ook een prima deal te hebben…) de tour naar sapa geboekt. Ik zou de soft sleeper kiezen, die hard sleepers zijn extreem oncomfortabel, hele dunne matrasjes en 6 pers. per cabin, soft sleeper heeft 4 en prima matrasjes.

Wij kozen voor de tour maar je kunt ook makkelijk zelf sapa verkennen. Ik denk dat als je vanuit NL boekt dat je veel meer zult betalen.

Ik ben net deze week weer terug. Wij reisden ook noord-zuid en het was heerlijk vanaf Hoi An / Saigon :slight_smile:

Hier ook twijfels over het weer in januari, we gaan er eerst maar eens naartoe, ik trek mijn boekingen terug en bekijk eerst het weer ter plekke. Zo te lezen is het daarnaast een rustige periode, volop ruimte om te boeken, bovendien is het in de toeristen industrie erg rustig in Azië.