Weer in augustus/ begin september

Hallo allemaal,

Zouden jullie je ervaringen willen delen omtrent het WEER (en dan met name over de REGEN) in tweede helft augustus/begin september, en wil je erbij vermelden welk deel van Thailand het betreft???

Wij zijn vorig jaar eind/april begin mei naar Thailandgegaan, zowel in Noord, Midden als Zuiden, maar hebben toch overal heel veel regen gehad, toch wel meer dan 6 verregende dagen van de twee weken. En dan bedoel ik echt regen van 11 uur 's ochtends tot 's avonds laat. Dit was het begin van het regenseizoen.

Nu hoorde ik pas, dat aan het begin en eind van het regenseizoen je meer kans op hele regendagen hebt, dan in het regenseizoen zelf, dan zou je wel die beroemde uurtjes regen in de namiddag hebben.

We zitten voorlopig vast aan de grote vakantie, en zijn dit jaar naar Bali gegaan, omdat we bang waren voor de regen in augustus/september in Thailand.

Graag jullie reaktie, want volgend jaar zouden we toch graag weer naar Thailand gaan, als het weer mee zou vallen in die periode!

Alvast vr.dank,

Sylvia:vak02:

Ikzelf Georgessiam was in mei in Bangkok,heb veel regendagen gehad,stond dikwijls met mijn knieen in het water,ben dan maar naar Hua Hinn vertrokken(richting:zuiden)minder regen.Het beste weer om Thailand te bezoeken Sylvia=februari en maart en begin april!!groetjes:georgessiam.

Hallo Sylvia,

Nu 2 jaar achter elkaar eind februari voor 4 weken gegaan. 1x (op Koh Samui) enkele uren regen gehad en dat was het dan. Deze periode staat ook vaak aangegeven als de droogste periode.

Hallo Silvia,

Ga naar MSN (Nl of Be) Startpagina en vink WEER aan
Dan naar AZIE en zo naar THAILAND
Als je dan de steden die je wil bezoeken aanvinkt, krijg je telkens de 4 daagse vooruitzichten en als je naar beneden scrolt krijg je een diagram met de maandelijkse regenval en temperatuur.
In het zuiden regent het meer dan in de rest van Th.

MVG Frank