Hallo allemaal.
Wij gaan 11 maart een weekje naar Marrakech >>>. Dit is tevens de 1e keer Marokko voor ons. We zijn erg benieuwd! We hebben Marrakech al een aantal keren voorbij zien komen bij reisprogramma’s en het lijkt ons een hele sprookjesachtige / magische ervaring. Om ons goed voorbereid in ons Marrakech avontuur te kunnen storten heb ik een aantal vragen. Ik hoop dat jullie mij wat antwoorden kunnen geven.
- Wij slapen in een Riad 500 meter van het bekende plein. Kun je 's-avonds echt veilig de straatjes door richting plein en weer terug?
- Wat is de veiligheid van het voedsel in Marrakech? Kunnen we alleen in restaurantjes eten? Of kunnen we zelfs veilig op het plein eten van de kraampjes? En hoe zit het bijvoorbeeld met softijs? Zijn er bepaalde dingen die we echt beter niet kunnen nemen? Of het is eten daar over het algemeen allemaal goed?
- Wat voor kleding moeten we allemaal meenemen? Ik had begrepen dat het in maart overdag vaak tussen de 20 en 30 graden is. Koelt het 's-avonds ook zo erg af dat je echt een jas nodig hebt? Of is een dik fleecevest ook voldoende?
- Voor welke dingen moet je allemaal afdingen? Alleen op markten ed of ook in supermarkten, restaurants, etc?
- Wat zijn de must-see’s in Marrakech?
- Wat zijn de DONT’S in Marrakech?
- We willen waarschijnlijk nog wel wat 2 excursies gaan maken. Welke raden jullie aan? Ik zat zelf al te denken aan een dag het Atlas-gebergte in met een 4wd. Zit er bij zo’n dag ook een bezoek aan de watervallen van Ouzoud bij en de Ourikavallei? Of is dit niet samen te doen in 1 excursie? En is Essaouira aan te raden? Vind het wel lang rijden.
- Kun je overal in de Medina goed pinnen? Ik neem aan dat je bij aankomst in Marrakech op de luchthaven kunt pinnen?
- Kun je wel gewoon sigaretten kopen in de Medina? Of moeten we sigaretten van huis meenemen?
Ik weet dat dit heel erg veel vragen zijn. Hopelijk kan iemand er in ieder geval een aantal beantwoorden.
Alvast bedankt
.
Mvg,
Petra