Weekendje weg

Hoi allemaal,

Met pasen ga ik een weekend met mijn man en kinderen naar Londen. We hebben al een aantal leuke dingen op de planning staan zoals naar een musical op Westend en een Olympische Fietstour door Londen met het bedrijf Baja Bikes.

Hiernaast willen wij ook graag nog een bezoekje brengen aan een markt. Nou heb ik hier veel verschillende tips over gehoord maar kan daardoor moeilijk een keuze maken. Ik heb het een en ander gehoord over Portobelle Market, Camden Market, Borough Market en Old Spitalfield Market. Welke van deze (of andere) markten is volgens jullie echt een bezoekje waard?

Groeten,

Manon vd Heuvel

Ben net terug van weekend London. London is geen goedkope stad houd daar rekening mee. Enkele tips: overal zijn nu depots voor huurfietsen. Ze zijn te herkennen aan zelfde symbool als van underground stations. In de kleur lichtblauw en met de tekst CYCLE HIRE. Google maar en je vindt vast info. Niet duur is mijn beleving. Je kan ook bus pakken als het slecht weer is. Denk wel aan rush hour, want rijden in de spits is echt 1 ervaring op zich. Horeca gaat dag en nacht door…24/7. Je kan overal wel engels ontbijt krijgen. Vaak is die beter dan continentaal ontbijt. Wil je wat meer vertrouwt, royaler en goedkoper ga dan naar fastfoodketen. Subway en Pret a Manger zijn prima restaurants. Je bepaalt zelf of en hoeveel fooi je geeft. Ze kijken je echt niet de deur uit als je vergeet of nix achterlaat voor bediening. Viel mij reuze mee dat ook exotische restaurants zoals libanees Al Arez aan Edgware Road goedkoop geprijst is. Overal vindt je wel coffeeshops (nee, niet zoals die wij kennen in Nederland). Starbucks en Nero zijn bekende namen. Voor mij was een aangenaam verblijf :zon02:

Hoi Perry,

Bedankt voor je reactie!

Wat betreft de fietsverhuur, dat hebben we al geboekt bij het bedrijf Baja Bikes. Hun geven Nederlandstalige fietstours dus dat leek ons wel wat.
De rest van het weekend reizen we denk ik gewoon met het openbaar vervoer aangezien we zelf nauwelijks de weg weten (nog nooit eerder in Londen geweest namelijk).

Heb je toevallig ook een bezoekje gebracht aan een van de vele markten in Londen?

Groet,
Manon vd Heuvel

Aanrader is Covent Garden en/of Camden Market. Denk wel aan pickpockets (zakkenrollers), maar dat probleem kom je ook hier in de grote steden tegen.
Wees kieskeurig, want de verleiding is groot…talrijke hebbedingetjes die je tegenkomt. Het is ongelooflijk en leuk! Winkels van grote winkelketens, zoals H&M of Woolworth of Marks&Spencer, kennen pinautomaten aan de kassa’s waar je ook met onze bankkaarten (debitcards) kan afrekenen. Let op Cirrus/Maestro teken. Creditcards worden zowiezo geaccepteerd. Makkelijk is natuurlijk gewoon contant bij je te hebben. Kaartautomaten op stations accepteren ook biljetten. Veel plezier met nederlandstalige fietstocht. Zal even wennen zijn: links verkeer…maar je richtinggevoel zal binnen 1 uur omgedraaid zijn. In positieve zin natuurlijk.

Haha, hopelijk komt dat goed inderdaad. Bedankt voor je reactie Perry. We gaan zeker een van die twee markten bezoeken!

Groet,

Manon vd Heuvel

Het ligt er ook een beetje aan hoe oud je kinderen zijn. Als zij al tieners zijn, dan houden zij vast ook wel van een markt met leuke gekke ringen, unieke t-shirts, hippe tweedehands kleding enzo. Die vind je op zondag in de Sunday Up Market, die vond ik heel leuk, zie hier een foto.
En daar vlakbij zit ook Spitalfields Market; dat is wat meer met nieuwe kleding zoals wij in Nederland kennen.

Ook Broadway Market is heel leuk voor als je houdt van hippe tweedehands kleding, bijzondere taartjes, veel cafeetjes in de straat. Kijk hier voor een foto, en nog een andere foto.

Borough Market is vooral etenswaar. Wel een mooie markt om te zien. Hier een foto.

Ik vind de Flower Market ook wel leuk om mee te maken, in plat Cockney English roepen ze hun prijzen.

Greenwich Market is ook leuk, met zelfgemaakte ringen en t-shirts, lekker eten, kunstenaars. Maar is wel een beetje uit de richting (je moet er wel een trein naartoe nemen).

Het is ook leuk om even door een van de parken te wandelen, bijvoorbeeld het St James’ park bij Buckingham Palace. Het stikt daar van de eekhoorntjes, die ook uit je handen eten.

Oh ja en als je nog tijd hebt: koop het boekje “100% Londen”, bomvol handige wandelroutes langs leuke winkeltjes en cafeetjes en markten, met superveel goeie tips en plattegrondjes. (Je kunt natuurlijk ook gewoon alleen de tips over leuke winkeltjes en markten eruit halen zonder de wandelroutes te volgen.)

Veel plezier!

Hallo Manon ,

Portobello in Nottinghill is heel leuk met die kleine winkeltjes vol vintage kleding .
Leuk voor de meisjes !

Ook Covent Garden ,allemaal winkels die overdekt zijn .Maar meer hedendaagse zaken die je overal vindt .

Groet Joyce1

Bedankt allemaal!

Het was heel leuk!

Het links rijden tijdens het fietsen was even wennen, maar dankzij onze professionele gids kwam dit helemaal goed. Ook met kinderen kun je dit dus gewoon prima doen!

We zijn op borough market geweest om wat lekkere etenswaren te kopen en we hebben ook nog een bezoekje gebracht aan Portobello in Notting Hill. Beide echt super leuk!!!

Daarnaast zijn we ook nog naar een musical geweest als afsluiter van dit top weekend.

Groetjes,

Manon vd Heuvel

1 like

Fijn dat het zo goed is bevallen !