volgende week vrijdag ga ik een weekje naar tokyo(27-5 tem 4-6)
Nou heb ik een paar vraagjes: Ik ben van plan om vanuit tokyo 1 of 2 plaatsen(bijv Kamakura,Nikko,Yokohama) buiten de hoofdstad te bezoeken. Aangezien ik niet steeds losse tickets voor het OV wil aanschaffen wil ik graag gebruiken maken van een chipkaart (suica/pasmo)
Weten jullie of ik suica/pasmo op de gehele metro inclusief trein kan gebruiken? En wat is het verschil tussen beide kaarten?
Verder zou ik graag willen weten hoe ik het beste aan kaartjes kan komen voor honkbal en K1 wedstrijden. (als er uberhaupt nog kaartjes zijn)
Helaas zijn er dan geen sumo toernooien. Wat is de beste tijd van de dag om een training te bezoeken van sumoworstelaars?
Als je in de omgeving van Tokyo blijft maakt het niet uit welke chipkaart je gebruikt. Suica heeft als voordeel dat het ook in andere steden zoals Sendai gebruikt kan worden. Bij sommige automaten en winkels kun je er ook mee betalen, maar het verschilt per winkel en automaat welke van de twee passen wordt geaccepteerd. Voor meer info: http://www.japan-guide.com/e/e2359_002.html
Baseball tickets kun je bij het stadion zelf kopen. Ook op de dag zelf zolang niet uitverkocht uiteraard. Er zijn verschillende teams, ook net buiten Tokyo. Tokyo Giants zijn het populairst en dus is het moeilijker om tickets te bemachtigen. Yakult Swallows tickets zijn geloof ik bijna altijd nog beschikbaar op de dag van de wedstrijd. Net buiten Tokyo heb je nog Chiba Lotte Marines, Yokohama Baystars en Seibu Lions. Ik ben een keer naar de Giants geweest, maar toen heeft familielid dat voor me geregeld, dus zelf heb ik geen ervaring met het kopen van tickets. Wel weet ik dat ze ook in convenience stores zoals Lawson te koop zijn, maar dan via een machine in het Japans. Ook zag ik bij de Giants toen veel mensen rond het stadion die tickets probeerden te doorverkopen op straat. Maar dat was 9jaar geleden dus hoe het er nu aan toegaat weet ik niet.
suica/pasmo kun je op alle treinen en stadsbussen gebruiken, zolang er geen toeslag vereist is. Toeslag is nodig bij de Shinkansen en andere Limited express treinen. Net zoiets als Fyra in Nederland dus. Voor Nikko kun je gebruik maken van de World Heritage Pass: Nikko Pass: Nikko World Heritage Area Pass and Nikko All Area Pass
Weekkaarten bestaan bij mijn weten niet, dagkaarten wel. Echter, een kaart voor het volledige netwerk (Tokyo Metro, Toei en JR) is behoorlijk aan de prijs, en met kaarten voor de afzonderlijke netwerken ben je weer beperkt. Ik heb steeds gewoon losse kaartjes gekocht, daarmee zal je toch meestal goedkoper uit zijn.
Met de Suica of Pasmo heb ik ook geen ervaring, nooit de moeite genomen echt uit te zoeken hoe dat zou moeten werken. En een kaartje kopen bij een automaat is maar een kleine moeite, daar stoor ik me niet zo snel aan. Kom je tenminste ook nog eens van al die muntjes af
Hier staan de mogelijkheden: http://www.japan-guide.com/e/e2017.html
Er is geen weekpass voor de metro. Bovendien zijn de meeste passes niet geldig op alle lijnen, terwijl je met suica/pasmo overal in kunt. Als ik in Tokyo ben laad ik gelijk een paar duizend yen op mijn Suica. De Suica is echt voor het gemak, het scheelt wel tijd omdat je niet telkens een kaartje moet kopen en moet uitzoeken hoeveel een rit kost. Een hele goede deal is Suica&NEX met flink wat korting als je via Narita vliegt.
mijn hostel is Aizuya Inn (vlakbij Minamisenju)
Ik verblijf acht dagen in Tokyo. (4 juli - 12 juli ipv 11 dagen)
Als ik Tokyo Narita overstap dan moet ik Keisei express line nemen daarna moet ik Minamisenju overstappen via Ueno.
totaal: 1000 yen + 160 yen = 1160 = ong. 10,01 euro
Hostel prikt:
●From Narita International Airport
Keisei Skyliner line
Ueno(55 min.)1,980 yen
Keisei express line
Ueno(65 min.)1,000 yen
●From Ueno
Hibiya line subway Minamisenju(6 min.)160 yen
Vervolgens moet ik op 12 juli naar Tokyo Haneda gaan, want ik ga naar Singapore via Haneda…
welke goedkope kaart raden jullie mij aan? daar heb ik geen verstand van:$…
Holiday pass? Tokyo Metro voor 2 dagen? of anders?
Via HyperDia | Route Search in Japan. kun je prijzen uitrekenen. De Holiday Pass zal je waarschijnlijk geen korting opleveren als je naar bv Kamakura gaat. Je moet naast 2300yen ook nog rekenen op 2x 160yen om naar Ueno te gaan. En in Kamakura kun je op de lokale lijnen ook de pass niet gebruiken. Een enkeltje Minamisenju-Kamakura is 1050yen.
De tweedaagse metropass kan de moeite waard zijn als je die dagen uitsluitend met de metro reist en meerdere bestemmingen aandoet. Bovendien zit je hostel bij een metro station.