8 dagen Tokyo, tips gevraagd

Hallo iedereen,

Samen met een vriendin zal ik begin april 8 dagen doorbrengen in Tokyo. Wij komen op zondag 10 april in de ochtend aan en vertrekken de zondag erop in de avond terug.
Voor ons beide is het de eerste keer dat wij naar Japan zullen reizen. Ondertussen hebben wij al vanalles opgezocht maar wij hadden graag nog wat tips of absolute must-do’s/see’s gehad.
Zijn er gezellige daguitstappen buiten Hakone, Nikko (graag zouden wij iets aan de zee willen bezichtigen).

Als wij het goed begrepen heb is het het meest voordelig om een Suica kaart aan te schaffen om ons te verplaatsen in Tokyo. Klopt dit?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Hallo Emike,
dat is een leuk vooruitzicht :slight_smile: Ik welk gedeelte van Tokyo gaan jullie overnachten?
Je zult waarschijnlijk wel al een pak aan informatie hebben opgezocht, misschien zat deze site daar ook al bij.

Een bekende dagtocht naar zee is Enoshima. Dit eiland kun je bijvoorbeeld ook combineren met Kamakura.

Als je de laatste zondag nog in de stad wilt doorbrengen, zou je bijvoorbeeld naar het Yoyogi park kunnen gaan. Op zondag zijn hier veel straatartiesten te vinden.

Alvast veel plezier!

Wij hebben een airbnb geboekt in de Harajuka buurt. Yoyogi park staat dus sowieso al op het lijstje.

Enoshima ziet er zeer interessant uit! Had ik nog niet van gehoord.

Harajuku is lekker centraal gelegen, en is ook goed te bereiken vanaf het vliegveld (als tenminste op Narita aankomt en vertrekt).

Om nog even op je vraag van de Suica kaart terug te komen, het is niet goedkoper om met deze kaart te reizen in Tokyo. Het is wel een stuk makkelijker dan om voor elke reis een los kaartje te kopen. Dus als je van plan bent om veel stukjes met de trein en metro te reizen, dan is zo’n kaart stukken handiger. En als je saldo te kort blijkt te zijn bij het uitchecken, dan staan er altijd automaten bij de uitgang om je kaart weer aan te vullen tot het benodigde saldo.
In groot-Tokyo zul je bijna overal de Suica kunnen gebruiken. Er zijn wel wat uitzonderingen zoals de Shinkansen, daar moet je dan wel losse kaartjes voor kopen.

Hoi Emike,

De Suica kaart is echt ideaal en heel gemakkelijk te gebruiken.
Als ik zelf in Tokyo ben voor sightseeing, gebruik de Lonely Planet pocket Tokyo, in deze gids staat echt bijna alles, ook welke metro lijnen je het beste kunt gebruiken als je ergens naar toe wilt (dat scheelt je weer een hoop gezoek). Boekje kost misschien 10 euro.

Veel plezier in Tokyo, het is echt de veiligste stad waar ik ooit ben geweest.

Hoi,

tof dat je samen met een vriendin gaat: Japan was ook het op-een-na veiligste land waar ik ooit geweest ben.
Als daguitstapje zou je een dag naar Yokohama kunnen, vond ik best de moeite waard. Daar is ook een zgn. ‘Chinatown’ Hier is ook een haven.

Al 22,5 jaar mijn beste vriendin :wink: (zijn nu 24 lentes jong)
Altijd een droom geweest van ons om naar Japan te reizen.
Op een nacht had ik dus ook effectief een droom waarin ik met die vriendin in Japan rond een meer zatten, kersenbloesems,…
En toen hebben we de knoop doorgehakt… We gaan… Nu kan het nog!

Normaal komen wij aan in de periode dat de sakuras in bloei staan. Hopelijk kunnen we er een paar bezichtigen.
Wij hoppen ook het straatje tegen te komen met al die kleine restaurantjes waar niet meer dan 5 personen in de zaak kunnen zitten.

Hebben jullie vreemde gerechten Etc. Die we eens moeten geprobeerd hebben (sushi, ramen en van die dingen niet meegerekend)8
Ik denk bijvoorbeeld aan natto. Maar er zullen vast nog meer vreemde dingen zijn die we nog niet kennen en willen proberen!

Jullie kunnen ook al raden dat wij 2 grote foodies zijn.
Tokyo zal ons cultureel en culinair omverblazen (of dat hopen we toch)

Wat rade jullie ons verder aan van

de lonely planet heeft de vriendin onlangs aangekocht.
Volgende week er eens samen doorbladeren.
Een tip die we zeker gaan kunnen gebruiken. Bedankt!

• Updated - - -

de lonely planet heeft de vriendin onlangs aangekocht.
Volgende week er eens samen doorbladeren.
Een tip die we zeker gaan kunnen gebruiken. Bedankt

Al 22,5 jaar mijn beste vriendin (zijn nu 24 lentes jong)
Op een nacht had ik dus ook effectief een droom waarin ik met die vriendin in Japan rond een meer zatten, kersenbloesems,…

Normaal komen wij aan in de periode dat de sakuras in bloei staan. Hopelijk kunnen we er een paar bezichtigen.
Wij hoppen ook het straatje tegen te komen met al die kleine restaurantjes waar niet meer dan 5 personen in de zaak kunnen zitten.

Hebben jullie vreemde gerechten EAl 22,5 jaar mijn beste vriendin (zijn nu 24 lentes jong)

Hebben jullie vreemde gerechten Etc. Die we eens moeten geprobeerd hebben (sushi, ramen en van die dingen niet meegerekend)8
Ik denk bijvoorbeeld aan natto. Maar er zullen vast nog meer vreemde dingen zijn die we nog niet kennen en willen proberen!

Wat rade jullie ons verder aan van gerechten die we eens moeten geprobeerd hebben (sushi, ramen en van die dingen niet meegerekend).

Wat rade jullie ons verder aan van

Hoi Emike,
Dat straatje met kleine restaurantjes is waarschijnlijk de Golden Gai, vlak bij Shinjuku.
Het Shinjuku-goen is een park waar ook kersenbloesem bomen staan. Ueno park heeft ook veel kersenbloesem bomen.
Hou tegen die tijd de berichtgeving rond de bloesems goed in de gaten om te kijken welke plekken in volle bloei staan, ze zijn echt de moeite waard!

Voor iets typisch Japans, zoek eens okonomiyaki op, dat is een Japanse hartige pannenkoek.
Of ga superverse sushi eten bij tentjes bij de Tsukiji vismarkt.

Emike als jullie 2 foodies zijn is Tokyo echt geweldig, je kunt overal eten.
En persoonlijk vind ik met sticks/stokjes eten heerlijk, je beleefd je maaltijd veel anders.

Je zou hier ook eens kunnen kijken: https://ontdektokio.wordpress.com
Wij zijn net in okt/nov naar onze dochter in Tokio geweest.

Als foodie zul je in Japan tijd te kort komen. De kelders van de grote warenhuizen zoals Isetan en Takashimaya zijn voedselparadijzen. Als je yakitori gaat eten kom je meestal vanalles tegen. Verder is er Fugu, uni(zee-egel), basashi(rauw paard), shirako, unagi(paling), tempura, shabu shabu, tonkatsu, kushikatsu, sukiyaki, etc. De meeste dure restaurants hebben voordelige lunchdeals.

Mijn aanrader is om een Kyoto stijl en/of Kaga stijl restaurant te proberen. Twee van mijn favoriete Japanse regionale keukens. Ook hier geldt dat lunch voordelig is.

Tsukiji, de vismarkt is ook een aanrader. Probeer ook yoshoku, westers voedsel aangepast aan de Japanse smaak.

De verse sushi in Japan :slight_smile: mmmmmmm ga daar eten waar het druk is met alleen Japanners tijdens lunch, Tsukiji is ook geweldig 's ochtends vroeg.

Denk ook aan couchsurfing.org : een koffie drinken met een Japanse / Japanner, zeer aan te raden. Zijn zeer goed Engels sprekende wat meer internationaal georiënteerde studenten / werkenden die ook reizen waarmee je kunt afspreken in Tokyo. Wel aantal weken van te voren in Nederland regelen en gewoon veel mensen aanschrijven die recent hebben ingelogd en/of een oproep op het forum plaatsen !