Wat te doen in 3,5 dag Tokio

Dit voorjaar ga ik een rondreis door Japan maken. Deze rondreis begint in Tokio waar ik in totaal 3,5 dag verblijf.

Ik ben aan het nadenken over hoe ik deze tijd zo goed mogelijk kan besteden en heb het volgende programma bedacht. Graag zou ik van mensen die Tokio kennen (of er in ieder geval al geweest zijn) willen weten of dit te doen is. Ook staat ik open voor tips als er nog dingen ontbreken die je 'gezien moet hebben als je naar Tokio gaat.

Dag 1 (vrijdag)
Aan het eind van de ochtend (11.30 uur) land ik Henada aiport. Na de transfer naar het hotel 's middags de omgeving van het hotel verkennen.

Dag 2 (zaterdag)
• ’s ochtends vroeg naar Tsukiji vismarkt
• Van vismarkt wandelen naar Ginza
• Hama-rikyu Onshi tuinen
• Vanaf Hama-rikyu Onshi tuinen met de boot/watertaxi(?) over de Sumida-rivier naar Asakusa (Sensō-ji tempel)
• Vanaf Asakusa naar Ueno wandelen

Dag 3 (zondag)
• 's Ochtende naar Shibuya crossing
• Van Shibuya lopen Yoyogipark (vlooienmarkt op zondag?)
Plein voor de ingang (zuidkant): Street fashion jongeren?
• 's middags naar Harajhuku Brug (Gothic jongeren?)

Dag 4 (maandag)
• 's Ochtends naar Shinjuku station
o Wolkenkrabbers
o observatiedek van het Tokyo Metropolitan Government Building
• Daarna na Tokyo tower (uitzicht) en Tempel Zojoji (bij Tokyo Tower)
• ’s avonds weer naar Shinjuku om de neonverlichting bij de wolkenkrabbers te fotograferen

Tot zover wat ik tot nu toe heb bedacht.

Groet,

Erik van der Kamp
www.kampie.info

Hallo Erik,
een vol programma, maar als je er de gang in houdt dan klinkt het me haalbaar.
De Hama-rikyu tuinen liggen vlak bij Tsukiji, maar ik neem aan dat je daar op de boot naar Asakusa stapt.

Ik weet niet waar je hotel gelegen is, maar misschien is het een ideetje om Ginza te bezoeken op de dag dat je aankomt, en de dag dat je Asakusa en Ueno doet, in de avond naar Akihabaragaat.
Volgens mij hou je van fotograferen, in Akihabara is ook genoeg neonom op de foto te zetten.

1 like

Heel leuk programma, en met de perfecte metro verbindingen moet dit lukken.