(origineel bericht op be-more.nl)
Week 6
En weer een verhaal van mij zonder de foto’s om het te illustreren. Ook deze keer liep de week weer anders dan anders waardoor ik niet naar een internetcafe kon om de foto’s te uploaden… Volgende week is mijn laatste mogelijkheid om het goed te maken, dus ik zal mijn best doen ![]()
Zoals ik al in mijn vorige weblog schreef is Annemarie gelukkig toch gekomen. Is meteen weer gezelligheid in het huis en ik kan ook mijn enthousiasme weer met iemand delen. Dinsdag zijn we boodschappen gaan doen in Durban ipv van in Pietermaritzburg. Dit was omdat we dan naar een meisje konden die in het ziekenhuis in Durban lag. Haar zoontje is geadopteerd door Linda en Don mede omdat de moeder ernstig ziek is en een hersentumor heeft. Hier is ze de aan geopereerd maar men kon helaas niet alles wegnemen want dit was te risicovol. Uiteraard wilde ze graag haar zoontje zien dus zodoende zijn we in Durban boodschappen gaan doen. Daarna doorgereden naar het ziekenhuis waar we uiteindelijk te horen kregen dat ze ontslagen werd uit het ziekenhuis en dat we haar meteen mee konden nemen! Wat een goed nieuws!! Het was al met al wel weer even wachten (uurtje of 1,5) maar het was wel super fijn dat ze mee kon. Het gaat gelukkig goed met haar en ze is zelf ook erg blij dat ze terug is.
Woensdag was het vrijwilligersdag en dus kregen we een hele bus nieuwe, enthousiaste vrijwilligers op bezoek. Samen met Annemarie zijn we over het terrein gelopen en heb ik zo goed mogelijk getracht te vertellen wat we hier nu precies doen en hoe. Volgens mij waren ze wel redelijk onder de indruk. The Farm staat nog aan het begin en er moet dus ook nog veel gebeuren. Andere projecten van Be More draaien al wat langer mee en daar is al veel meer “geciviliseerd” en “geroutineerd”dan bij ons. Wat het overigens voor mij juist een super aantrekkelijk project maakt, maar kan me voorstellen dat je even moet wennen als je het niet gewend bent op je eigen project. Annemarie ging uiteraard met de groep mee om de andere projecten te bekijken dus ik stond er weer alleen voor die dag. Ik ben met Linda meegegaan naar de huisarts met het jongetje waar ik eerder over vertelde. Hij is al een paar dagen aan de diarree (het heerst helaas Linda, Jodi en een paar kinderen waren ook geveld) en Linda wilde graag dat hij toch nagekeken werd. Er was nog een ander meisje mee die een behoorlijke onderhuidse infectie op haar buik had. De huisarts had ik nog niet eerder meegemaakt hier. Ziekenhuizen e.d. draai ik mijn hand niet meer voor om haha. De dokter was zeer vriendelijk en we werder meteen geholpen. Zeer fijn voor de verandering
Op de terugweg moesten we nog even stoppen bij de supermarkt en ik bleef samen met het meisje en de baby in de auto wachten. Casey, de kleindochter van Linda was ook mee. De baby zat lekker op schoot en ineens roken we toch wel een vieze luier… geen probleem zou je zeggen, Linda zou met 5 min terug zijn dus even verschonen en klaar is klara… maar de baby was duidelijk nog niet klaar en terwijl hij lekker op schoot zat spoot het er met windkracht 11 via de bovenkant van zijn luier uit… het werd ineens wel erg warm op schoot… ik zat serieus helemaal onder!!! Hij was het kwijt en lachte vrolijk terwijl Casey tot overmaat van ramp ook nog braakneigingen kreeg…Gelukkig hoefde ik daarna nog maar 1,5 uur in de auto te zitten… jakkie.
Donderdag hebben we in de ochtend heerlijk met de kinderen gespeeld. Springtouwen, lummelen, voetballen, annemaria koekoek, noem het maar op. Super gezellig was het! In de middag zijn we met een groep van ongeveer 8 jongens heerlijk gaan wandelen. Super leuk want we gingen een hele andere route die ik nog niet eerder gelopen had. Onderweg hebben we geleerd over rode suikerriet en wit suikerriet. Uiteraard hebben wij ook aan zo’n stengel geknaagd en ik moet zeggen, niet vies…
Vrijdagochtend werg ik helaas spuugmisselijk wakker en had de buikgriep mij ook geveld. Annemarie ging het weekend naar Hluhluwe dus ik was alleen thuis. Het hele weekend was ik beetje gammel en heb ik het rustig aan gedaan.
Zondag is wel de loodgieter geweest en alle leidingen in de badkamer zijn gelegd!! Ik maakte echt even een klein vreugdedansje!! De wasbakken hangen inmiddels ook dus het begint nu echt wat te worden. Deze week worden de laatste tegels gelegd en gaan we de laatste dingen voegen en verven. Ook gaan we de buitenkant in de verf zetten. Met een beetje mazzel komt de boiler deze week!!!Ik denk dat als we de schouders er even onder zetten het volgende week helemaal af is.
Goed nieuws denk ik voor de oud vrijwilligers, Lunga is terug!!
Aankomend weekend staat er voor mij nog een trip gepland. Ik ga naar Wildcoast waar ik eigenlijk toch ook wel veel zin heb. Het is een tour langs het strand en grotten e.d. Wel gek want dat is tevens alweer mijn laatste weekend hier op het project. Maar ik ga daar nog maar niet teveel aan denken.
Nou dit was het weer voor deze week. Ik hoop volgende week nog wat foto’s toe te kunnen voegen!!
Dikke kus voor iedereen xxxxxx
Oh p.s. iris, ik heb een halve husband… maar ik weet zijn naam niet eens hahahahahaha iemand van Duke’s farm wilde maar al te graag trouwen… heb hem 1 keer gezien en waarschijnlijk nooit meer… altijd hetzelfde met die mannen;-)