week 5

(origineel bericht op be-more.nl)

week 5

zo daar zijn we weer!

het was weer omgevlogen die week zeg!

het omschakelen van een andere sfeer was even wat lastig. niet dat de mensen niet leuk zijn maar het is even wennen.
Pien en ik misten francien wel hoor :wink: onze wekker! :wink:
het snotteren is een stuk minder nu want ik slaap dus 1 verdieping lager, in het bedje van francien :slight_smile:
lekker kuiltje heb je gemaakt hoor :wink:

na het vertrek van de vorige groep zijn we dus met Joseph vd backpackkers naar het verlovingsfeest geweest. heel leuk om dat eens mee te mogen maken. Het was een soort van ‘‘veiling’’ maar dan op een liefdevolle manier.
de mannen moesten de vrouwen een cadeau geven en de mannen moesten de vrouwen in de jurken (ze wisselden elke keer even van jurk) herkennen.
en ze moesten ook een soort van verkoop praatje houden (de mannen) om zichzelf te presenteren aan hun aanstaande schoonouders.
we hebben enorm genoten van de muziek, dat kunnen die afrikanen wel! uber grote geluidsinstallaties, zeer gezellige muziek, wat hippe top 40 nrs met een afrikaanse beat. en dan oer hard! (pap, t leek wel q-day)
verder was er een soort van ritueel dat mensen dan de aanstaande bruid fam en vriendinnen maar ook een speciale tante goed kenden die dan het 1 en ander in de oren moest fluisteren aan de aanstaande bruidegom.

Ook moest je goed lachen om de entertainers die ingehuurd waren. het was trouwens een feest voor de allerrijkste ugandees.
er liepen dus 2 komische agentjes rond. 1 grote en een kleine, speelden echt leuk op elkaar in.
echt humor. Ook werd alles vast gelegd op film dus ja… als blacka muzungu val je mooi op en dus werd ik samen met sas die (pech voor haar dus ) naast mij zat op de film gezet.
ik kan hier nog uitgebreid over vertellen maar dat is vast niet zo interessant :wink: plaatjes zeggen vaak al meer… wel balen dat ik toen mijn nikon niet mee had… maarja… dat had ik ook niet bedacht dat ik in het weekend een feest zou zien haha!

verder op het project.
het huisje is dus nu af waar we met de groep van januari aan zijn begonnen.
we hebben deze week met de nieuwe groep
Henk-Jan, Ludo , Malou, Reini, Pien en Sanne
een begin gemaakt voor een nieuwe bouw voor een familie waarvan de muren van het oude huisje op instorten staan.
Ik had een beetje buikkrampen dus ik heb me de rol van fotograaf maar op mijn lijf geplakt. Francien, mocht je die foto’s willen hebben, dan mail ik ze je even. :wink:

wat was het adres ook al weer van de lwengo website?

na deze inspanning bij het huisje van de nog al witte muzungu’s die inmiddels flink rood waren, zijn we op huis aan gegaan. lunchen…

heerlijk hoor… hihihi

het was voor pien en mij geen feestje meer… maar de rest van de vrijwilligers vonden het heerlijk…
nou… ik wed dat ze over 2 weken het erg zat zijn!
maargoed. zien we dan wel.
Ondertussen de 1e dag had ik al een smsje van Marije. Want… het was niet zo naar haar zin in Pelido. (logisch want in Lwengo is het veeeeel gezelliger omdat pien en ik daar zijn :wink: )
maar, ook qua leeftijd sloot ze niet goed aan met haar groepje. Verder echt geen negatief woord over pelido hoor! ik hoor goede verhalen en die mensen zorgen ook prima voor de volunteers maar goed ja … ik snap het wel als je een maand gezelligheid hebt gehad dat het dan en omschakelen is van een ander project en dan ook nog eens nieuwe mensen…

uiteindelijk na wat getelefoneer heeft marije uiteindelijk dodag avond gehoord dat ze terug mocht naar Lwengo.
Happy ik dus! want ik miste dr ook wel! Ongemerkt doe je toch veel samen met mekaar en trek je veel op tijdens de boda momentjes en zeker als je bij augustine achterop zit kun je een hele boel minuten vol kletsen :wink:
en ja ook die avondjes aan tafel maar ook dezelfde werkgever gehad etc. geeft wel een band/interesse overeenkomst.
Hoe dan ook, vrijdag ochtend hebben we met de club v lwengo + anthony *die heeft ons gereden naar massaka en hij was ook erg blij toen Marije/Marie terug kwam.
opgehaald.

verder was het deze week voor de rest van de vrijwilligers wat orienteren en meekijken etc.
ik heb samen met pien een beetje ons eigen plan getrokken. We wilden nog naar de 2ling. Naar Cato die er dus echt zoooo belabberd slecht uit zag!

(origineel bericht op be-more.nl)