Week 2

(origineel bericht op be-more.nl)

Week 2

Hoi Allemaal! Leuk jullie reacties te lezen! Ben benieuwd hoe het daar allemaal in Nl gaat?

Even snel een bericht vanuit het Haile resort. Tobias en ik hebben even een middag vrij genomen om te relaxen :slight_smile: beetje bij het zembad hangen en daarbij ook nog een mooi uitzicht op het Awassa meer, heerlijk!!

Hier gaat het verder prima, ben aardig aan het wennen aan het warme weer. Zoveel meegemaakt,zoveel indrukken… teveel om op te schrijven …

Zaterdag en zondag hebben we uitstapjes gemaakt. Zaterdag hebben we eerst 2 uur Amhaarse les gehad, heel erg veel woorden geleerd, maar is een lastige taal. Hierna zijn we zelf Injera gaan maken, soort van zure pannenkoek. Dat ging helemaal niet slecht, ze gingen foto’s van me maken en waren verbaast dat het zo goed ging, erg leuk. Onze injera’s hebben we meegenomen naar een restaurant waar we ze konden gaan opeten, samen met vlees en groenten. Was best lekker! Na de injera zijn we zelf koffie gaan bereiden. Koffiebonen roosteren op een vuurtje, stampen en in een koffiekan stoppen met heet water, super lekker! Na de koffie zijn we naar het monkey park gereden. Hier vele apen en vogels gezien, vanuit hier zijn we met een bootje het meer opgegaan om nijlpaarden te spotten, heb mooie foto’s kunnen maken. Bij terugkomst even wat met zijn allen gegeten en weer terug naar huis.

Zondag zijn we naar Wondo Genet gereden. Hier is een hotsrping met water van zo een 45 graden. Het water loopt via een beek omlaag. We hebben hier een wandeling naar toe gemaakt, vele fruitbomen en ook koffiebomen gezien. De beek was erg mooi, de damp kwam ervan af. Aan het eind was een meer waar ethiopiers zich aan het wassen waren. Wij liepen door richting het zwembad. Het zwembad was erg druk, als blanke wordt je continue aangekeken, maar daar raak je snel aan gewend. Na een paar uur bij het zwembad zijn we gaan lunchen met tips (typisch ethiopisch). Hierna opweg naar een bar waar ze plaatselijke wijn schonken, honingwijn. Hier zaten alleen maar mannen, vrouwen nemen het mee naar huis. Van alle kanten werden er stiekem foto’s gemaakt. De wijn was trouwens erg lekker. We hebben nog wat pool gespeeld tot het tijd was om naar het rasta dorp te gaan, om een heerlijke verse juce te drinken met mango, passievrucht, banaan, acai en papaya. Na heerlijk relaxt daar gezeten te hebben zijn we terug naar huis gegaan.

Verder door de weeks ben ik bezig bij Fikir, hier komen de weeskinderen voor wat onderwijs en ook om gewoon gezellig spelletjes te spelen. In de ochtend hebben we wat kids en in de middag. Ze willen allen erg graag leren, leuk om te zien. Van de week hadden de meiden door dat mijn haar lekker lang was en begonnen ze allemaal vlechten te maken. Naast het les geven en spelen ben ik bezig met het maken van een hygiene les. Ze hebben mij gevraagd om volgende week zaterdag voor 10 kids van 12-19 jr. een les hygiene te geven, super leuk al lijkt mij 3 uur toch best lang hiervoor… we gaan het zien!

Mijn tas is ondertussen opgehaald door Johan, super fijn waars. krijg is die morgen of vrijdag terug uit Addis Ab. Heerlijk om mijn eigen spulletjes weer terug te hebben straks.

Internetten hier kan eigenlijk overal, er zijn wat internetshops maar met de laptop van tobias kun je ook gewoon in het hotel op nog geen 3min lopen van ons gaan zitten, erg fijn!

Dat was het weer voor nu! Groetjes!!

ps. Tine er lopen hier zoveel types voor jou rond niet normaal ;-)! Nora je zaklamp komt goed van pas! Het licht valt regelematig is uit en die andere zit nog in mijn tas … :smiley:

(origineel bericht op be-more.nl)