KAMPVERSLAG 2011
Op kamp geweest deze zomer in binnen- of buitenland?
Hield je wat notities bij of heb je een goed geheugen?
Kruip in je pen of ram op je toetsenbord. Bezorg ons een verslag van je kamp, maak kans op schitterende prijzen en word zo de populairste jeugdbeweger van je groep!
WAT IS ER TE WINNEN?
- 1ste prijs:
Gratis weekverblijf voor max. 30 personen in het Boheemse woud in Tsjechië, twv €925. Aangeboden door Outline Travel! Op te nemen in juli-augustus 2012.
- 2de prijs:
Een cheque voor kampproviand voor je volgende kamp, twv €200
- 3de prijs:
10 Opinel 7 messen in carbon, met de naam van je jeugdvereniging in gegraveerd, twv €100
Je kunt je kampverslag nu al opsturen naar thomas@wegwijzer.be
Je doet dat ten laatste op 31/12/2011.
AAN WELKE CRITERIA VOLDOET EEN GOED KAMPVERSLAG?
Je verslag ontvangen we bij voorkeur opgemaakt in word of pdf. Het mag beperkt geïllustreerd worden met wat foto’s.
Zoals je jeugdgroep het wil!
Een goed kampverslag vermeldt datgene wat je groep voor het het kamp had willen te weten komen van andere jeugdgroepen: waarom koos je voor deze bestemming, hoe heb je de reis voorbereid, op welke manier reisde je naar je kampplaats, waar heb je gelogeerd/gekampeerd en wat vond je er van, welke activiteiten organiseerden jullie, totaalindruk van het kamp…
Beknopt
Originele informatie haalt het van dikke bundels waarin de auteur de reisgids herhaalt of zich verliest in weinig relevante details. Te persoonlijke wetenswaardigheden in dagboekstijl, die enkel voor het ondersteunen van je eigen herinnering van belang zijn, lezen anderen liever niet. Zoals je dagelijkse bezigheden van het slag ‘ik stond op om x uur’, ‘ik nam een douche’, ik ben om y uur gaan eten’,
Overzichtelijk
Maak je vrije verslag zo overzichtelijk mogelijk, zodat het voor de lezer gebruiksvriendelijk is. Doorlopende tekst is vermoeiend en slecht bruikbaar. Je deelt beter in hoofdstukjes in, per thema en brengt structuur en reliëf in je tekst. Bij een langer verslag kan een inhoudstafel welkom zijn.
Voorbeeldverslag: hier vind je een goed voorbeeld van een kampverslag opgemaakt door ‘Gebekte Ekster’ van de Scouts Zele na hun reis door Noorwegen.
Veel schrijfplezier toegewenst!