Hierbij mijn ervaringen in Gambia.
We kwamen aan op Banjul airport en de verwachte hordes kruiers en andere opdringerige personen viel ons meteen al mee :zon02: . Vriendelijk maar resoluut afgewezen en zelf naar de bus gelopen met de koffers, geen probleem ( maar dat is het motto van Gambia).
Bij de bus stond een man te roepen Corendon??? en zette de koffers die voor het laadvak stonden in de bus en vroeg daarna een astonomisch bedrag van 5 euro!!! Heel hard gelachen en gelukkig zag hij zelf ook de humor ervan in :dag:. Geen problemen dus tot zover. Van Corendon kregen we een flesje water aangeboden dat we echt wel konden gebruiken…wat een hitte en wat een sauna gevoel!
Na een prima transfer kwamen we bij Jjeliba hotel aan. Prachtig in één woord. Wat een lekker persoonlijk onthaal en wat een service zeg!! Kom daar in Griekenland of Spanje maar eens om.
Prachtig zwembad en lekkere lunches, goede bedden en in “straatje” drie hele aardige goede schoonmaaksters die de boel prima op orde hadden.
Het strand is gewoonweg prachtig, Poco Loco leuk maar iets te jong en te hip voor ons. Bij de buren “Maddy’s beach bar” veel rustiger, goede bedden en veel minder openlijke prostitutie ( dat was ook een nadeel van Jheliba…dames die voor een uurtje langs kwamen) Maddy’s is ook voor de lunch een prima aanrader. voor 100 Dalasi heb je een heerlijke tosti met garnalen, niet een maar 2 en friet plus keuze uit bruin en wit brood :o
'S avonds natuurlijk heel optimistisch naar de Senegambia strip gelopen…nu loop ik niet echt veel in mijn dagelijks leven, wat een sauna gevoel. Ik verwachtte hordes bumsters hahahha. Welgeteld was het er een!!! Maar die heeft het dan ook 3 dagen volgehouden :wacko: De vierde dag heb ik hem maar verteld dat ik het heel gezellig vond dat ie meeliep omdat ik dan niet aan het lopen dacht maar dat we hem geen business zouden geven. Toen droop ie af :tssk:
Toen we eenmaal door hadden wat de taxi’s kosten enz. hebben we besloten om iedere dag lekker met de taxi te gaan :vak02: we waren tenslotte op een zon vakantie !
Voor 50 dalasi heen en voor 50 dalasie weer terug ( de minimum prijs was 35 maar waarom uitknijpen als je ook “vrienden” kunt maken!).
Wel hadden we besloten om iedere avond een andere taxi te nemen omdat het echt het begin van het seizoen was en iedereen natuurlijk iets wil verdienen.
Aan de overkant van ons hotel was een grote groep groene taxi’s en “de controller” Baboucar bleek een uitkomst :kus: Mammy en Daddy werden goed verzorgd ( dit alles natuurlijk met een knipoog).
Deel 2 volgt morgen ( ik ben nogal ziek van de Malarone vandaar)