We gaan in januari een midweek naar Agadir, en zouden 3 dagen andere dorpjes willen bezoeken. Is het verstandig om alles met de bus te doen? Of is het te regelen dat we 3 dagen een chauffeur hebben.
Hoi Heidi,
wat heet verstandig.
Het is wel de goedkoopste manier om je te verplaatsen. Bussen zijn wel overvol, je bent wel met de locals, kan dus leuk zijn.
Een andere manier die duurder is , is om met een zgn. Grand Taxi te gaan. Die vertrekken van een standplaats, je kunt vrijwel alle kanten op, als de taxi vol zit, 6 personen in veelal oude mercedessen , vertrekt hij.
Is wel wat duurder dan de bus, maar wel veel goedkoper dan een auto met chauffeur huren of zelf een auto huren.
In het verleden hebben we wel een dagdeel een taxi gehuurd om dorpen te bezoeken waar bv een souk was.
Wat dat nu zou kosten weet ik niet, onderhandel wel flink over de prijs.
Veel plezier al vast.
Groeten,
Thole
Bedankt voor de reactie. We willen niet teveel geld uitgeven, maar we hebben wel een 3-jarige en een 70-jarige in ons gezelschap. Een grand taxi zal dan waarschijnlijk ook iets comfortabeler zijn.
De omgeving rond agadir is prachtig,
ik zou een auto huren voor 25 euro per dag en zo behoud ik mijn vrijheid
Je kunt onderhandelen om ze geen borg te geven, zo heb je exta geld om uit te geven ( het is mij toch gelukt ).
De weg vinden in marokko is simpel, je vind altijd wel iemand die je de weg toont, de bus zou ik afraden ( ze rijden zeer gevaarlijk ) Grand taxi is even duur als een auto huren of zelfs duurder
Veel sterkte
Bedankt voor de nuttige informatie. Is het veilig een auto te huren, want ik heb gehoord dat er dikwijls problemen zijn met het reservewiel enz…
Is de route van Agadir naar Marrakech en terug te doen op 3 dagen, met onderweg ook kleine uitstapjes? Bv. Taroudannt.
Kan ik gewoon bij een autoverhuurder aan het vliegveld gaan onderhandelen, mijn Frans is niet zo geweldig.
Hey
Ik zou een auto huren, want als je per taxi gaat ( Grand Taxi) kom je zeker €20 of meer per dag. Een Dacia Logan is heel goedkoop voor maar 20 tot € 25 per dag.
Grtjs Nadia (Agadiertje)
Ik ga ook in januari naar agadir, voor 11 dagen, en wij willen ook een autootje huren, nu heb ik contact gehad met een goedkope verhuurder in agadir, maar nu weet ik niet of dit te vertrouwen is…hieronder zal ik zijn mail aan mij citeren, ik heb het idee dat er iets niet klopt…maar wat…?
Hi,
We d like to tell you that the rental cost is 253 euros.this price includs taxes+a full insurance+inllimited mileage+car delevry to agadir airport.
- Our prices are in euros so we d like to be paid in cash euros just before the car pick up.
-if you pay with the card we will need to add 5% to the price because of the bank commission ok that’s why we prefer cash monney.
-
You don’t need any d****eposit we trust you.
-
In case of something bad happened to the car and it’s not your falt or it s not your mistake you will not pay anything.
-
In case of the car Dacia Logan is completly destroyed you ll need to pay about 400 euros wich is 3% of the car price.
-
If you brake something or hit the car on your own or if it is your falt in the accident you ll be in need to fixe the car on your charge.
I m sorry my english is not enough good too.
Finaly, I would to thank you and hope to see you soon in Agadir.
Cordialement,
Hassan Ouaal
Reservations | Avantage Cars SARL
Tel : +212 6 61 41 79 15
Email : [EMAIL=“avantage.cars@gmail.com”]avantage.cars@gmail.com
Web : www.agadir-services.com
" Voitures à prix discount | Service Exceptionnel "
wat denken jullie? en hebben jullie anders een betrouwbare, goedkope verhuurder als tip? liefst dacia logan.
groetjes Merle
Hey
ik denk dat ik het weet.
Normaal gezien wordt er in Marokko met dirham betaald en niet met euro’s.
Ik zou gewoon een auto daar huren en niet op voorhand afspreken met aeen huurder, ik vind dat te riskant.
Dacia Logan wordt verhuurd in Agadir voor 20 à 25 euro’s.
Bon jj moet het weten, of je die huurder neemt of niet.
GRtzz Nadia
Wij hadden in het voorjaar een auto gehuurd in Marrakech. We hadden deze via internet gereserveerd bij easycar. De prijs was 30 euro per dag. Was ook ongelimiteerd aantal kilometers en verzekerd, dacia logan. Alleen hadden we op de luchthaven lang moeten onderhandelen over de borg. Ze wilden 1500 euro borg, en wij konden maar 1000 euro borg betalen met de visa. Na 2u waren we het eindelijk eens. Verder erg tevreden over de auto. Easycar is wel de goedkoopste die ik via internet kan vinden, in het engels.
Wij gaan maar een midweek in januari, dus ik wil vantevoren liefst een auto geregeld hebben, zodat ik ginder geen kostbare tijd verlies met zoeken.
Groetjes
Hoi Heidi,
Ik zou ter plaatse een auto huren.Ik vind de borg die je achter moet laten belachelijk.
Ik weet niet in welk hotel je zit maar meestal hebben ze daar ook een agent die auto’s verhuurt.Je gaat in het laag seizoen dus willen ze graag verhuren.Onder handel goed want er valt veel af te halen 20 tot 25 euro is zat voor deze tijd van het jaar per dag. En niet zoveel borg doen hoor dat is evht onzin.Wij betalen max 200 euro aan borg.Nou ja mocht je nog wat willen weten dan kun je me mailen.
gr patricia