We did it... we zijn geemigreerd naar Spanje

In november 2012 zijn we geemigreerd naar Vinaros in Spanje. De droom was er al langer, maar de eerste echte stap is in januari 2012 gezet en in november zijn we vertrokken.

Wat we meegemaakt hebben kan je lezen in ons blog:

Veel leesplezier!!

Wat een leuke blog! Was nieuwsgierig naar jullie verhaal!
Wij zijn sinds januari 2013 op Mallorca komen wonen. Mijn man woont en werkt hier sinds november 2012, ik ben in januari gevolgd met de kinderen. Zit er zelf ook aan te denken om een B&B te beginnen. Hoe bevalt jullie dat?

Groet, Andrea

Hallo Andrea,

Leuk om van je te horen en dank je wel voor het compliment. Het grappige van een blog is, dat je kan zien dat er visite is geweest, maar je weet nooit wie er om de hoek heeft gekeken :slight_smile:

Het hebben van een B&B is erg leuk. Je ontmoet veel mensen, van allerlei nationaliteiten en je maakt van alles mee. Wij hebben maar 3 kamers en dan is het werk nog te overzien. Het enige nadeel is dat je er bijna niets aan verdient. Met een beetje geluk is het kostendekkend. Wij hebben hier een stagejaar om te kijken of het runnen van een B&B leuk genoeg is om te blijven doen en of Spanje bevalt. Tot nu toe hebben we het ontzettend naar ons zin en hebben alles behalve heimwee naar Nederland (daar wonen onze kinderen nog, allemaal al uitgevlogen hoor). Maar er komt wel heel veel bij kijken. Kamers schoonmaken, het wasgoed, dat plan je in, maar waar je ontzettend veel tijd en energie in moet steken is het marketinggedeelte. De gasten moeten je weten te vinden en om een spoor op het digitale net achter te laten, daar gaat de meeste tijd in zitten.

En hoe bevalt Mallorca jullie en natuurlijk het Spaanse leven?
goh eigenlijk ben je een soort buurvrouw, want Mallorca ligt precies tegenover ons :slight_smile:

Ik las jullie kreet; “we did it” en dat gevoel hadden wij ook!

Ja het is vooral erg wennen. Onze 2 oudste kinderen gaan naar school, en dat alleen al was een project op zich. Sinds deze week kan ik bijna zeggen dat ze met plezier naar school gaan. Het schoolsysteem is ook anders hier, dus daar moet je ook mee leren omgaan. Niks wennen in de klas en/of er even bij blijven, nee, huppetee direct mee met de flow. Heb weinig contact met de leerkrachten, en dat is ook gek. Kan nooit even de school inlopen en de juf vragen hoe het gaat. Wellicht gebeurt dit vaker, op meer scholen of wij hebben het niet getroffen. Dit is slechts 1 frustratie, haha. We moeten ook op zoek naar een andere school, deze kregen we slechts toegewezen in januari omdat er nergens anders plek was.
Tja, en verder, we genieten van de rust (soms is het wel erg rustig hoor, ben blij dat ik de jongste van 9 maanden nog heb…) en van elkaar. In Nederland leefden we een ander leven, mijn man was erg veel van huis vanwege zijn werk, en tja, hier is hij elke avond thuis! Dat is o.a. ook de reden dat we hiernaartoe zijn gekomen.
Omdat ik een brede horeca achtergrond heb en me nu soms bijna verveel had ik bedacht om een B&B te beginnen. Het lijkt me heerlijk om mensen om me heen te hebben. Maar niet in deze woning, daarvoor moeten we eerst verhuizen.

Ik heb ook een blog (www.dennisenandrea.blogspot.com) dus ik weet inderdaad wat je bedoelt. Je hebt geen idee wie het leest hé?

Heb je trouwens al veel boekingen voor het seizoen?

Groetjes, Andrea

Dag Andrea en ANja,

Wat leuk om te lezen, wij zijn voor de kerst 2012 naar Mallorca ge-emigreerd (andrea ik stuur je nog even n prive berichtje) met 2 kinderen en zijn nu druk aan t kijken hoe we ons geld gaan verdienen want wij zijn echt op de bonnefooi gegaan (beiden onze banen in NL kwijt geraakt) we gaan iig een kamer als B&B verhuren, nu dus druk aan t klussen, ik geef wat engelse les en we zijn druk bezig met wandelingen/tochten website is nog onder constructie maar idee www.mallorca-anders.nl daar wil ik dan ook een blog op gaan bij houden dus leuk om die van jullie te lezen. Airbnb is een goede site om op te staan.

Groeten van Marjo

Hallo beide,

Airbnb is inderdaad een opkomende site. Wij hebben een contract met booking.com en daar vandaan komen ook heel veel boekingen. Vooral leuk om te lezen hoe iedereen zijn geld bij elkaar sprokkelt. Je wordt vanzelf creatief he.
Nou dames, succes met het realiseren van jullie droom. Hoop dat het jullie allebei lukt om te aarden en genoeg omzet te maken om te kunnen blijven :slight_smile:

Hallo, zijn er mensen in Nederland die het ook niet meer zien zitten in Nederland. Ik woon nu op Gran Canaria naast Afrika en toch in europa. het bevalt me zeer goed altijd zon en nooit meer winter, zon zee, strand, enz… Ik zoek een leuk gezellig iemand die net als ik van het leven wil genieten. Ik ben een spontane gezellige, lieve man van 43 jaar. Hoop snel iets van je te horen !!!
Met vriendelijke groet Johnny

We did it too! Hallo Misdel en Andrea…! Ook wij zijn naar Mallorca verhuisd…in maart 2010. We genieten hier van het rustige buitenleven net buiten het dorp Puigpunyent. Wij werken hier voor een spaanse familie op een agroturisme, een klein landelijk hotelletje zeg maar. Onze kinderen, beiden volwassen nu, wonen nog in Nederland, maar komen hier graag op vakantie. Leuk om jullie blog/site te lezen. Misschien komen we elkaar nog weleens tegen in de winkel van Marijke en Frans in Binisalem op zoek naar de pindakaas of vloeibare croma. Of eten we volgend jaar gezellig samen een broodje kroket bij de ned. School op koningsdag!
Hoop dat het jullie goed gaat in Mallorca! Groeten Jacqueline

Dag jacqueline,

Wat leuk, dat is de droom waarmee wij naar mallorca kwamen toen we na het verliezen van onzer banen een paar dagen gingen uit rusten op een agroturisme bij felanitx (es pla nou), dachten we dat willen we, een agroturismo runnen, wie weet gaat ons dat ook nog lukken. Voorlopig zitten we prima op onze plek hier in Costitx. Hoe heet de agroturisme waar jullie werken, misschien leuk om een keer langs te gaan.

Groeten Marjo en Misdel

Hallo Marjo en Misdel, natuurlijk nodigen we jullie uit om een keer langs te komen bij ons op Finca Son Pont. Naast de officiele site van SonPont www.sonpont.com hebben wijzelf ook een nederlandse site gemaakt. Www.wix.com/mallorcahome/sonpont. Ik nodig jullie ook even uit via facebook.
Groeten Jacqueline