Wonen en werken op Mallorca

Ik zou heel graag willen wonen en werken op Mallorca. Wie niet!?

Bij voorkeur in de omgeving van Palma (liefst Palma zelf of regio Palma Nova/Magaluf). Ik ken het eiland vrij goed en spreek redelijk spaans, goed engels en natuurlijk nederlands en daarnaast nog een beetje frans en duits.

Ik heb mijn leeftijd - denk ik - tegen: ik ben 50.

Ik zoek werk bijvoorbeeld als hotelreceptioniste, hostess, animatie, administratie bij de talenschool op het eiland, horeca, zorgen voor ouderen, helpen met de taal (bijvoorbeeld bij overwinteraars of mensen in een ziekenhuis). Eigenlijk wil ik elk werk dus wel. Mijn opleiding is administratief en gericht of personeelszaken.

Woonruimte lukt me vast zelf nog wel om te vinden, maar alle tips over werk zijn welkom:cheer:

Hallo,

Ik heb dezelfde ambities. Heb ervaring als receptioniste.Spreek nog geen spaans, maar wil dat graag leren.
Ik ben 51 jaar en (nog) getrouwd.
Ik wil heel graag een nieuw begin, nieuwe start maken. Een nieuw leven beginnen.
Ik ben ook een paar keer in Mallorca geweest. C’an Pastilla en Santa Ponsa.
W aarom zou je te oud zijn? Ik wil wel mezelf eerst goed voorbereiden. Ben niet van plan om in één keer alles hier achter te laten. Financieel plaatje he.
Ik heb geen werk, heb WW-uitkering.

Groetjes Maaike

Lieve vrouwen,
Ik ben 57…al tijden alleenstaand en heb 5 jaar in Ecuador gezeten en ben nu net terug in Nederland. Wil wel weer weg en waarom niet met 3 vrouwen…ergens iets groters huren en dan zien we wel. Als jullie geinteresseerd zijn, laten we dan eens bij elkaar komen en van gedachten wisselen. Ik spreek spaans , engels-nederlands en heb een vast maandbedrag. Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties.
je kunt ook mailen naar: [EMAIL=“poorter55@gmail.com”]poorter55@gmail.com

Hoi, Wat moet je nou met drie vrouwen?
Ik ben nog niet gescheiden, maar wanneer dat gebeurd is, is het niet de bedoeling dat ik eerst nog eens huisje ga huren in Nederland. Ik kan het geld beter anders besteden.
Ben ook bezig geweest met Thailand, daar woont mijn Oom en die Thaise mensen daar zijn zo erg gastvrij. Het lijkt wel of je thuiskomt daar. Maar dat is veel moeilijk om te emigreren. Zeker als je geen inkomsten hebt.
Ik wil stap voor stap doen, maar ja, jij hebt meer ervaring he!!

Ik had het over een huis huren in Spanje!!! Als er 3 vrouwen zijn met min of meer hetzelfde idee…is het juist veel makkelijker. Althans dat lijkt mij. We kunnen zelf iets opstarten misschien… Dus dat was meer mijn idee.
Dus ik moet niets met 3 vrouwen…maar ik dacht dat het een goed idee zou zijn.
groetjes en succes.

Dat was maar een grapje hoor. Die vrouwen. Maar de rest neem ik wel serieus. Ik kom er nog op terug.
Groetjes Maaike

Ik, 49 jaar, speel ook met dezelfde gedachte. Moet ook nog spaans leren en ben op dit moment aan het terugveren na ziekte. Het is dan ook eigenlijk nog niet voor dit jaar gepland. Ook ik ga liever met een gezond financieel plaatje en een goede voorbereiding vind ik ook belangrijk.

Groetjes,

Goedemorgen vrouwen,
**Ik kan een leuk pand pachten…een klein hotelletje- in een dorp in de bergen. Nu ben ik aan het kijken of er iets buiten dat dorp ook iets te huur is om te wonen en natuurlijk plek voor mijn dieren. het kleine hotelletje…eigenlijk een soort B&B is nog niet als zodanig geexploiteerd…maar was meer voor vrienden van de eigenaars die gedeeltelijk spaans en nederlands zijn. **

Dus misschien iets voor een vrouwencollectief…hi-hi.
wanneer je meer info wilt en serieuze belangstelling hebt, mail dan naar: [EMAIL=“poorter55@gmail.com”]poorter55@gmail.com
dag…dag,
nomade

Beste Marjamar,
Na het zoeken op verschillende sites , heb ik uiteindelijk de juiste gevonden die ongeveer overeenkomt met mijn plannen.naar de reacties zie ik dat het om dames gaat,maar ik waag het toch om me aan te sluiten bij de dames.Ik ben een manspersoon bij 50 Surinamer van Javaans afkomst en houder van Nederlands paspoort al 20 jaren, gescheiden en op zoek naar iets anders dan Nederland .Denk nog niet aan een relatie , maar wil mijn plannen delen met met mensen,die dezelfde ambities hebben.Ik spreek redelijk goed Spaans. Serieuze LATCHINO

Beste Poek ,ik zou graag mijn plannen met je willen delen ik heb nl dezelfde ambities ik ben 50 ,gescheiden op zoek naar iets anders dan Nederland.Liefst in de horeca sector .Aan de reacties zie ik dat er mensen die gezamelijk een huis willen huren ,ik ben voorstander om zo te beginnen.Ik spreek voor 70% spaans. Ik speel ook guitaar en schilder.Bij mij gaat het meer om elkander steun bij de eerste periode. Ik kan meer kwijt, maar wacht eerst op een positieve reactie Gr. serieuze LATCHINO

Hoi,ik ben een manspersoon dicht bij de 50 ook dezelfde ambities richting Spanje ,gescheiden ik kan lekker indisch ,Surinaams en op z’n Latino koken ,Dus dames jullie hebben een kok ,mag ik me aansluiten?..Hasta…
Latchino serio…

Hallo Allemaal,…
Nog niet zo´n gek idee hoor…een kok. Ik heb mogelijkheden om naar Ghana-Ecuador-Hongarije en Spanje ( 40min van strand) te gaan. Ik ben niet van dat lange voorbereiden…heb ik ook niet gedaan en het is heel leuk geworden in Ecuador. Ik vind- hoe meer voorbereiding-hoe langer je het uitstelt.
Maar goed ik hoor jullie reakties wel weer. Misschien een keer bij elkaar komen met een groep serieuze gegadigden.
Nomade

Hai Latchino,
Gaat steeds beter klinken, die verhuizing naar Mallorca. Ik heb er nog geen kaas van gegeten om te vertrekken naar het Buitenland, maar goed, ik sta er niet allen voor. Op dit moment kan ik echter nog geen kant uit. Zit met mijn hand in de gips. En ik moet nog gaan scheiden.
Het klinkt ook allemaal zo simpel, maar het zal wel goed komen. Wie niet waagt, wie niet wint. (of zoiets, haha) Ik heb ook twee katten, ik wil die graag meenemen, maar het zijn allemaal nog ???
Gr Poek