Wonen en werken met kinderen op mallorca

Wij zijn een cubaans nederlands stel met kinderen en willen eind van het jaar naar Mallorca emigreren. Wij zijn op zoek naar mensen met kinderen die hier ervaring mee hebben, met name informatie over schoolkeuze en zorgverzekering. Onze kinderen zijn 4,7 en 17 jaar.
We hebben nog geen werk maar we hebben al een jaar op Menorca gewoond waar we als chief hostess en lifeguard hebben gewerkt. We hopen in december op tijd te zijn om werk te hebben in het volgend seizoen. Is dat op tijd?
We spreken spaans en willen natuurlijk catalaans gaan leren.

We horen graag ervaringe, tips en ideeen!

Groeten Marjo en Misdel

Onze vraag lijkt een beetje op de vorige, alleen willen wij in de buurt van Alicante gaan wonen. Onze zoon 12 jaar spreekt Nederlands, maar kan het niet schrijven. Wij wonen nu nog in Polen. Ik ben Nederlander, mijn vrouw Poolse van origine. Mijn zoon spreekt en schrijft dus Pools. We hoeven geen werk te vinden, want als we iets gaan doen is het zelfstandig. Het grootste probleem lijkt me de school van onze zoon. Heeft iemand een idee hoe we dit op kunnen lossen. Zijn er scholen die me met dit probleem zouden kunnen helpen? Alle ideeen zijn welkom. Bij voorbaat dank.:dag:

Mijn neven zijn enkele jaren gelden met kinderen vertrokken naar Benidorm en Villajoyosa. Hun kinderen waren allemaal nog onder de 10 jaar maar zij waren daar vliegensvlug ingeburgerd en spraken in no time Spaans. Je kunt je zoon het beste meteen op een gemeentelijke school zetten en niet op een internationale of zo. Gewoon tussen de Spaanse kinderen; bovendien zal hij niet de enige ‘buitenlandse’ zijn. Er zijn nogal wat buitenlandse kinderen op de scholen in die regio. Zelf overweeg ik om samen met mijn partner komend jaar te vestigen aan de Costa Blanca en een eigen zaakje te openen. Ben volop aan het oriënteren dus hopelijk gaat het lukken.

Beste Marjo en Misdel,

Ik ben benieuwd of jullie inmiddels de stap hebben genomen?

Zelf woon ik sinds januari op Mallorca, samen met mijn man en onze 3 kinderen (8 en 6 jaar en 9 maanden).
We hebben in deze relatief korte periode al heel wat meegemaakt…al met al is het best pittig. De kinderen zijn aan de situatie al een beetje gewend en het is 's morgens geen drama meer om ze naar school te brengen.
Met kleine stapjes gaat het vooruit.

Groetjes, Andrea