:chin:Dankje wel George het is gelukkig alleen matriele schade en het is te herstellen er zijn mensen die er helaas erger aan toe zijn
groetjes Fransjes:THAILAND:![]()
Warn of heavy rains in Southern region
[ul]
[li]Published: 31/10/2010 at 03:10 PM[/li][li]Online news: Local News[/li][/ul]
The Meteorological Department on Sunday issued an official warning advising people in southern provinces to brace themselves for heavy rains and possible flashfloods from tomorrow to Wednesday.
The provinces at risk of flooding are Surat Thani, Nakhon Si Thammarat, Patthalung, Songkhla, Pattani, Yala, Narathiwat, Krabi Trang, and Satun.
The department also warned of high tides in the Gulf of Thailand and that the small fishing boats should not go out to the open sea.
The department avised the people to closely follow its weather forecasts. bron:Bangkokpost
Ja wij volgen vanaf hier nu windguru daar kun je echt precies op zien hoe het gaat met de wind en regen. Ze verwachten hier golven van 3 meter dus echt heftig. Het heeft geen zin meer om hier naar toe te komen want vanaf morgen vragen er geen boten meer voor de duur van 3 dagen. Dus wij zitten nu echt vast op een eiland. Het waait hier heftig zoān windkracht 7 a 8 op dit moment. Ik zit dus op Koh Tao.
Er is zelfs te kennen gegeven door meterologen dat er de kans bestaat dat er deze āwinterā de mogelijkheid bestaat op sneeuwval in Bangkok.
Nu zijn wij wel vaker rond deze tijd in Huahin geweest maar is het voor het eerst dat ik het fris vond in de avond uren wel is de vrij stevige wind welke er stond in het begin van de avond gaan liggen maar voelt het koeltjeās aan en zie ik zelfās de farang met een vest aan lopen en sommige met een dun jasjeā¦
Toch maar een truitje mee dinsdag!>>>
Was zo een 3 weken geleden in Chiangmai en hebben daar wat rond getoerd toen we op een gegeven moment even stopte met de auto om even de benen te strekken welliswaar in de avond tussen Chiangmai en Chiangrai had ik het zowaar koud, we zaten ook in de bergen en weet ik dat het daar wat kouder is maar kreeg kippenvelā¦
Hoi!
Kan iemand mij vertellen wat de huidige situatie is? Trekt het weer een beetje bij?
Wij vertrekken volgende week naar Thailand en hoop dat het dan weer ok is natuurlijk ![]()
Sterkte voor eenieder die last heeft ondervonden.
Groet Vidaloca
Kijk op www.windguru.com dan kun je per gebied in Thailand kijken hoe het daar is kwa wind en regen hier hebben we de komende 3 dagen weer een regendepressie daarna word het hier weer wat rustiger.
Een afsluitdijk naar Nederlands model om de Thaise hoofdstad Bangkok tegen overstromingen te behoeden. Met dat idee komt Cor Dijkgraaf van het adviesbureau Urban Solutions in Rotterdam. Hij merkt dat er in Thailand veel belangstelling voor bestaat. Het is de beste oplossing, zegt Dijkgraaf, om te voorkomen dat Bangkok in zee verdwijnt.
De bruisende miljoenenstad Bangkok ligt tussen 0 en 1 meter boven de zeespiegel. Als de zeespiegel gaat stijgen zoals wordt voorspeld, zal de Thaise hoofdstad op termijn in de golven verdwijnen. Wetenschappers, ook in Thailand zelf, zijn het erover eens dat er iets moet gebeuren.
Ervaring
Laat Thailand profiteren van de ervaring die is opgebouwd in Nederland, vindt Cor Dijkgraaf van Urban Solutions. Het Rotterdamse adviesbureau heeft een afsluitdijk naar Nederlands model geprojecteerd in de Golf van Bangkok over een afstand van zoān honderd kilometer. Dijkgraaf erkent dat nader onderzoek nodig is om te kijken of het werkt. āMaar de voordelen voor Bangkok zijn op het eerste gezicht groot.ā
In de Thaise hoofdstad komt de dreiging van twee kanten. Niet alleen stijgt de zeespiegel door het broeikaseffect, maar de klimaatverandering leidt ook tot heftige regenval gedurende korte perioden waardoor rivieren overstromen. āDe frequentie daarvan zal toenemenā, zegt Dijkgraaf. āDie combinatie van stijgend rivierwater en stijgend zeewater, vraagt om een krachtig antwoord.ā
Tsunamiās
Een afsluitdijk kan ook een barriĆØre vormen tegen mogelijke tsunamiās. āDenk aan de vulkanen op Indonesische eilanden, zoals de Krakatau. Als zoān vulkaan opnieuw uitbarst, komt een tsunami de Golf van Bangkok binnen en vormt een enorme bedreiging voor Bangkokā, zegt Dijkgraaf. āEen grote dam kan dan bescherming bieden.ā
Sommige Thaise deskundigen staan sceptisch tegenover zoān grote ingreep in het milieu. Geoloog Thanawat Jarungsakul wijst erop dat de Golf van Bangkok ecologisch gezien een andere samenstelling heeft dan de Nederlandse wateren. āOm het leven in Golf te beschermen is het nodig dat het water blijft circulerenā, zegt hij.
Halfopen sluizen
De milieu-effecten van een mogelijke afsluitdijk zijn nog niet onderzocht, en daar hangt veel van de haalbaarheid af. Door zoān dijk zal een groot zoetwatermeer ontstaan, net zoals dat in Nederland met de voormalige Zuiderzee is gebeurd.
āJe moet het niet zomaar besluiten, maar goed onderzoekenā, zegt Dijkgraaf. De overgang van zout naar zoet water neemt jaren in beslag en kan heel goed uitpakken. Er zijn ook tussenoplossingen denkbaar met sluizen die je halfopen laat, zodat zout water er doorheen kan gaan, een oplossing die in Zeeland is gekozen.
Overloopgebieden
Voor omstromingen door stortbuien en de hoge waterstand in de rivieren is een andere oplossing nodig. De Nederlandse overheid wijst onbewoonde gebieden aan waar het overtollige water naar kan uitwijken. Ook in Thailand wordt in die richting gedacht.
Bescherming tegen de zee vraag om een langetermijnbenadering. āIn Nederland zijn we gewend om het water als een grote bedreiging te zienā, zegt Dijkgraaf. āDe overheid is nu al bezig met nieuwe maatregelen en daardoor kan je de werkzaamheden spreiden over veertig jaar. Ook Thailand zou daar snel mee moeten beginnen.ā
bron: de wereldkrant
Hoi allemaal,
op 17 december (duurt nog even) vertrek ik voor een paar weken naar Koh Chang
http://www.wereldwijzer.nl/images/icons/icon7.gif
. Ik vroeg me af of iemand hier weet hoe het is gesteld met de wegen van Bangkok naar Trat. Zijn die nog begaanbaar , of zal ik alvast maar een vlucht boeken ?
En daarnaast, valt het mee met de aantasting van Koh Chang door het weer ? Ik hoor er eigenlijk niets over, maar zag wel ergens dat het toch een door overstromingen aangetast gebied was/is.
Hoop snel iets te horen,
groetjes Anouk
volgens mij valt het op koh chang redelijk mee maar probeer eens een prive berichtje te sturen naar wim die woont op koh chang en runt er een duik school (wimKohChang) en kan je precies vertellen hoe het er daar nu uitziet
Youāve got mail :chin: