ik zit echt met een dillema. Ik moet kiezen tussen een talencursus van 3 maanden in spanje of met mijn moeder voor 2 maanden backpacken in thailand. Allebei zou ik het heeeel erg leuk vinden maar omdat het toch best prijzig is moet ik er 1 kiezen. Als ik een talencursus zou doen leer ik een taal, mensen kennen en voor mezelf zorgen. Als ik ga backpacken ga ik naar een fantastisch land en leer daar de cultuur. Ik heb al heel veel gereisd in mijn leven (heb al iets van 25 landen gezien…) Ik ben nu 17 en doe een tussenjaartje… Wat moet ik doen???
wat een keuze ![]()
ikzelf zou gaan voor spanje en spaans leren… en dan nog niet eens zo zeer om het moois dat spanje te bieden heeft, maar zeker omdat je dan eens op jezelf bent… helemaal in een nieuwe wereld… lijkt me heerlijk!
backpacken in thailand is ook super, maar als je toch al in aardig wat landen bent geweest, misschien net dat ene tikje minder interessant?
maar eigenlijk maakt het niet uit wat je kiest, want je vindt het allebei superleuk! dus veel plezier!
groeten
ronald
ik zou kiezen voor backpacken met mammie,
spanje en de spaanse taal loopt niet weg, om zo’n ervaring met een dierbaar iemand te ervaren,
dat vergeet je nooit weer, en dan maakt het niet uit waar je naartoe gaan, als je samen zoiets kunt beleven is uniek, wie weet waarneer je allebei weer de tijd en het geld hebt om het samen te doen.
je weet nooit wat er kan geberuen in het leven.
succes met je keuze, en in ieder geval, heel veel plezier