Backpacken in Frankrijk/Spanje... de moeite?

hallo,

Graag wil ik gaan backpacken. Zelf zou ik het liefste een andere cultuur, andere mensen, een totaal andere wereld willen ontdekken. Maar daar zijn mijn ouders niet geheel tevreden mee.
Ze hebben liever dat ik in Europa blijf, met name west en zuid europa. Zelf oost-europa was al te “onveilig”. Maar goed…

In eerst instantie wou ik een “gap year” nemen voor mijn hogere studies, maar voor een tijd te geen backpacken in Frankrijk en/of Spanje ga ik geen jaar opgeven. Dus voorlopig hou ik het op anderhalve maand in frankrijk/spanje. Inclusief een paar weken druiven plukken om nog een extra zakcentje te verdienen.

Nu is mijn vraag… Is het de moeite om in Frankrijk te gaan backpacken? Ik heb niet het idee dat ik daar veel nieuws ga zien…ook zijn er maar weinig backpackers om te ontmoeten, denk ik. Correct me if I’m wrong:)

Hey Tom,

Ik heb zelf geen ervaring met backpacken in Frankrijk. Maar waarom zijn je ouders er zo op tegen, hoe oud ben je trouwens als ik vragen mag?

Maar goed buiten dat. Waarom niet naar Frankrijk. Het lijkt mij best leuk. Alleen hou wel rekening met de hogere kosten als in landen in azie of zuid-amerika. Ik denk dat je genoeg mooie dingen kan zien. Je zegt als dat je van natuur houdt en cultuur. Nou Frankrijk is naar mijn mening europa’s mooitste natuur land. Volgens mij zijn er wel backpackers sites over frankrijk.

Suc6

In Europa kan je ook heel mooi backpacken (Frankrijk, Spanje, Italië, Kroatië, …). Als je hiervoor geen jaar wilt uitrekken kan je perfect 2 maand ofzo door Frankrijk, Spanje, Italië trekken (ikzelf heb enkel door Italië gebackpacked en dat was prachtig) en na je hogere studies een gap year nemen. Dan heb je ook meer een leeftijd bereikt waarop het gemakkelijker is om te doen.
Europa is prachtig, we moeten het niet altijd zo ver zoeken. Ik zou eerder voor Oost-Europa kiezen, maar dat hoort ook niet tot de mogelijkheden als ik het goed begrijp?