Als au-pair naar het buitenland, maar welk land?

Hallo allemaal! :slight_smile:
Als alles meezit ga ik omstreeks december naar het buitenland om daar als au-pair te gaan werken.
Maar nu moet ik nog een land kiezen en ik zit te twijfelen tussen 3 landen; Italie, Spanje of Ierland…
Wat zouden jullie doen, wat zijn de voor en nadelen van deze 3 landen…??

**Ik zou ook graag wat ervaringen horen! :thumbsup: **

Alvast bedankt,

Groetjes Seel!

Lastig om te zeggen, wat vind je zelf de voor- en nadelen? Wat trekt je het meeste qua cultuur (dat is toch het belangrijkste waar je op kiest) en wat zijn de mogelijkheden?
Duidelijke voor- en nadelen zijn te vinden in de taal (spreek je Italiaans of Spaans? Of wil je dat juist leren?) en bijvoorbeeld het klimaat of wat je wil zien als je uitstapjes gaat maken oid.

voordelen van italie: de cultuur, de vrijheid, de italiaanse keuken, de provenciale boerderijen, de wijnen. De strenge opvoeding, alles voor mama :smiley:

voordelen van spanje: een prachtige taal om te leren het is een wereldtaal, prachtig land, de spaanse keuken, de bevolking (af en toe stug). Ligt eraan waar in spanje, de steden als madrid denk aan de drukte, de smog, het verkeer, het snelle leven. uitgaan en shoppen. Dorp? lekker rustig genieten…

Voordeel van ierland? prachtige dorpen, vriendelijke mensen, ontzettend gastvrij, savonds naar de pub!. vrij zijn in de natuur, rust en ruimte.

Spanje is een ideaal land om een taal erbij te leren, biedt veel mogelijkheden voor de toekomst, misschien ooit nog ergens anders als au pair werken, heb je een wereldtaal in de pocket.!

succes met je keuze…

groetjes Bregje

Hallo,

Ik was dit weekend in Ierland, en ik heb er met een au-pair uit Frankrijk zitten babbelen. Die was zo enthousiast dat ze na haar au-pair gewoon werk in Ierland ging zoeken en er ging blijven.
Hangt natuurlijk allemaal af van je smaak.
In zuid Italië en zuid Spanje zijn kinderen (de jongens) meestal niet goed opgevoed. Ze zijn gewoon van alles te mogen. Maar da’s natuurlijk ook allemaal afhankelijk van de familie waar je terecht komt.
Ik denk dat de beslissende factor vooral je talenkennis zal zijn (of de zin om een taal te leren).

groeten.