Hallo allemaal,
Jullie kennen mij nog niet, want ik heb me vijf minuten geleden ingeschreven op dit forum. Mijn naam is Alissa en ik ben negentien jaar oud. Ik heb dit jaar een tussenjaar met school (ik heb mijn diploma voor helpende in de zorg gehaald). Ik vond de opleiding niet zo leuk en ik weet niet zo goed wat ik wel leuk vind. :nadenken:
Helaas ben ik nou eenmaal geen ster in knopen doorhakken en twijfelen is momenteel vaak in mijn leven met alles, heel frustrerend. Hoe ik er aan kom weet ik niet, maar ze zijn super lastig!
Waar ik wel heel zeker over ben is dat ik voor een jaar naar het buitenland wil om te werken als au pair. Als au pair werk je bij een gastgezin waar je kost en inwoning krijgt in ruil voor het verzorgen en activiteiten organiseren bij kinderen. Daarnaast kun je cultuur opzoeken met andere au pairs.
Ik wil sowieso naar een Engelstalig land en helaas vinden mijn ouders Australië en Nieuw-Zeeland net iets te ver.
De enige Engelstalige landen die daarom overblijven bij de reisorganisatie (ik zit bij Travel Active Au Pair) zijn Engeland en Ierland. Maar steeds wanneer erover na begin te denken, raak ik in de knoop met die verdomde twijfels!
Nu hoop ik dat de mensen die dit lezen, en al eerder in Engeland en Ierland zijn geweest, mij kunnen vertellen over het land en over de bevolking. Ik lees ook veel op sites als Wikipedia en ik heb een infoverhaal geschreven van vijf pagina’s over de landen, maar ik hoor het graag van de mensen met ervaring zelf.
Ik schrijf wel positieve en negatieve dingen op van het land, maar nog steeds kom ik niet verder met het kiezen van het land.
Ik zal mij een beetje voorstellen aan jullie over wat voor type meisje ik ben (misschien helpt het bij het kiezen van het land):
- Ik ben een vrolijk, optimistisch meisje;
- Ik hou van cultuur en natuur;
- Ik hou van veel mensen om me heen, maar af en toe zoek ik de rust ook wel op;
- Ik vind het belangrijk als de bevolking aardig is (soms heb ik over de Engelse bevolking niet echt een goed beeld);
- Ik hou van leuke feestjes of leuke dingen doen met anderen;
(Als jullie verder nog vragen hebben, wil ik ze met alle liefde beantwoorden.)
smkiek Nu mijn vragen aan mensen die ervaring hebben die in Ierland en Engeland geweest zijn:
- Hoe is de bevolking in Engeland en Ierland?
- Als je dit hierboven leest, welk land raden jullie me het meeste aan? En waarom?
- Hoe is de cultuur in Engeland en Ierland?
- Verschillen de beide landen erg of valt het wel mee?
Heel erg bedankt voor het lezen van mijn forumbericht (het spijt me als ik aan enkele forumregels niet houd). Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken, want mij lukt het niet - ook al zou ik willen dat ik zelf een keuze kon maken, ik ben bang dat ik een verkeerde keuze maak.
Zeg alsjeblieft niet dat ik thuis moet blijven voor dit jaar. Het is altijd al een droom van me geweest om naar het buitenland te gaan en als ik het nu niet doe, doe ik het nooit meer. Ook over het werk als au pair ben ik er honderd procent zeker van dat ik het wil doen. Geen mens die mij om kan praten! :backpack:
Ik praat er vaak met mijn ouders over, maar zij schuiven helaas het onderwerp aan de kant. Ze vinden het wel knap dat ik weg durf te gaan, maar denken er liever niet al te veel over na.
Ik hoop zo dat jullie antwoorden voor mij hebben! En ja, ik ga zelf proberen die twijfels aan de kant te zetten en ik denk mee, zodra ik weet welk land ik ga, laat ik het ook even weten!
Nogmaals bedankt voor het lezen, groetjes en een dikke :kus: ,
Alissa