Taalvakantie Spanje/Italië en stedentrips Europa met Ryanair/Wizzair

Hoi,

het wordt voor mij weer eens tijd om toe te geven aan mijn reis- en ondernemingsdrang, en mijn talenknobbel aan het werk te zetten voordat ie echt begint te roesten:)

Zijn er mensen die ook een taalvakantie overwegen in Spanje of Italië, bijvoorbeeld eind mei/juni of eind augustus/september? Veel opties bespreekbaar, maar heb een voorkeur voor kustplaatsen.
Denk zelf aan een intensieve beginnerscursus van 1 of 2 weken bij één van de goedkopere taalscholen (liefst rechtstreeks bij de school boeken), eventueel gevolgd door een korte vakantie/rondreis in het land zelf.

Daarnaast ben ik op zoek naar ondernemende mensen die meer van Europa willen zien. Ik doel dan op korte weekendjes weg met Ryanair/Wizzair, liefst vanaf Eindhoven/Weeze.
De goedkope aanbiedingen zoeken (20-50 euro voor een retourtje), relatief low-budget reizen en verblijven en een mix van sightseeing, ‘locals’ ontmoeten, uitgaan en relaxen, zonder al te veel vakantiedagen op te hoeven nemen bij je werkgever.
Heb een voorkeur voor Zuid- en Oost-Europa, maar veel is bespreekbaar.

Ben benieuwd naar de reacties,

Groeten,

Nuri (m, 31)

leuk! ik heb al geboekt en ga 1 week naar Barcelona en 1 week naar Valencia. Ook gewoon de vluchten geregeld met Ryanair en dan een hostel (BCN) en homestay (VAL). Ik ga twee weken met de vakantie (april/mei) dus er blijft weinig ruimte over om daarna nog te reizen. Heb nog geen ervaring ermee, maar kan dus over 2 maanden meer vertellen :slight_smile:

Hallo Bloem, Nuri heeft na deze post 1 jaar geleden niet meer gepost, fijn dat jij toch wat leven in dit topic wilt blazen !
Mag ik weten waarom je in Barcelona voor een hostel hebt gekozen en ik Valencia voor een homestay ? Ik heb ook beide steden aangedaan tijdens mijn taalreizen en op de 1 of andere manier heb ik meer genoten van Valencia dan van Barcelona. Nog iets minder gehaast, meer laidback en boven alles (ok, barcelona dan ook wel) een prachtig strand !!!

heb je de reizen zelfstandig geregeld of ben je via een organisatie gegaan ? Wat heeft jou doen besluiten het op deze manier te doen ?

Ja ik vond het al vreemd dat dit topic ineens voorbij kwam, niet naar het jaartal gekeken

Ik heb alles los geboekt. Valencia sprak me aan maar toen ik besloot om 2 wk te gaan, dacht ik: waarom niet (ook) Barcelona. Ik heb veel gezocht en uiteindelijk een organisatie gevonden met wie ik makkelijk en voordelig naar beide steden kon gaan. De kosten waren namelijk best een probleem voor mij, wil het wel graag maar heb weinig geld. Hostel tov homestay was 2x zo goedkoop. Bovendien spreken locals in Barcelona Catelaans en hoop ik in het hostel ook leuke mensen te ontmoeten. Hostels in Valencia waren weer veel duurder, waardoor de kosten voor homestay weer gelijk waren, dus toch een local touch.

Kan alleen pas half mei vertellen of het de goede keuzes zijn geweest…

Waarschijnlijk omdat dit forum nieuw is vanaf vandaag en dat er wat met oude topics is geschoven :slight_smile:

Homestay is voor je taal experience echt het beste, tijdens je verblijf in een hostel zul je juist veel mensen leren kennen. Anyway, you’re going to have a hell of a great time :stuck_out_tongue:

Bloem, ga je overigens helemaal alleen, of reis je samen ?

ik ga gewoon alleen… genoeg studiegenoten lijkt me om mee op te trekken en zal wel mensen ontmoeten in het hostel in Barcelona. En zo niet, heb ik lekker heel de dag om rond te zwerven en te mijmeren :slight_smile: ook niet verkeerd

Hele goede instelling. Heel veel mensen schrikt het alleen reizen juist af ! Ik zeg ook altijd tegen iedereen dat men zeer snel mensen leert kennen. Zo heb ik zelfs het “alleen” reizen geleerd :-D.