Ik heb een fout gemaakt bij het boeken van mijn retour-vlucht naar Nederland… Volgens deze planning blijf ik in Hong-Kong voor 18 dagen, maar dat is echt te lang! Als ik de vlucht naar NL wil veranderen ben ik 200 euro kwijt… Dus ik zou beter voor die 200 euro ergens anders, voor een week naar toe kunnen vliegen vanuit Hong-Kong. Of ik zou ook nog mijn vlucht kunnen veranderen op de 24 maart vanuit Bangkok. En vanuit Bangkok ergens naar toe kunnen vliegen!
Dus eigenlijk zoek ik nog een stad in Zuid-Oost Azië die leuk is voor een week =].
Maart/april zijn er vanuit Hongkong goedkope tickets naar de Filipijnen. Zo’n 85 euro voor een retour naar Clark. Je kunt zoeken op skyscanner en als plaats van vertrek Hongkong aangeven en dan niets invullen voor de plaats van aankomst in de maand dat je wil reizen, dan zie je de ca. prijzen van allerlei verschillende plaatsen waar je naar toe kunt. Ik weet niet hoe het op dat moment gesteld is met het weer in dat gedeelte van de filipijnen…
Met de trein naar Guangzhou? Of de boot naar Wuzhou, dat is wel een leuke trip en een apart stadje. Je kunt zelfs wel op en neer naar Yangshuo en dan van Guilin terug naar Hong Kong.
Tenzij die dagen Hong Kong het restant van een China reis zijn, dan heeft deze gedacht van mij geen nut meer.