Budget airline Hong Kong - Phnom Pnenh

Hoi,

wij hebben voor november twee vluchten in optie staan vanaf Brussel. Brussel - Singaporte en Brussel - Hong Kong. We moeten naar Cambodja, maar willen graag een paar dagen in een van deze steden verblijven (telkens Bangkok is ook zo saai :wink: ) Vanuit Singapore kun je met Jetstar voor zo’n 100 euro een retourtje boeken op Phnom Penh, maar vanuit Hong Kong kunnen we iets vergelijkbaars niet vinden… Hong Kong trekt ons persoonlijk meer dan Singapore, maar dat is waarschijnlijk een luxe probleem :zon02:

Alvast bedankt!

Hallo,

Klinkt onlogisch je zou van Hong kong naar Bangkok kunnen vliegen en dan van Bangkok naar Phom Phenh met Airasia. Het is even een ommetje maar volgens mij scheelt het wel geld. Je kunt trouwens ook met Airasia van Hong Kong naar Kuala lumpur vliegen ook natuurlijk een erg leuke stad. Ik ben er op dit moment en vertrek volgende week weer.

Dus weer nieuwe reisplannen leuk vanaf wanneer ben je in Hong Kong wij gaan namelijk eind juli ook naar Hong Kong vliegen.

gr van Moira

Hoi Moira,

je moet wat als je nog niet kunt verkassen naar een mooi land :wink:

Die opties hadden we ook al bekeken, maar we zijn minimaal twee weken voor de stichting in Cambodja en willen niet alweer via Bkk vliegen. Liefst vanuit de stad waarop we vanuit Europa vliegen 1 vlucht naar PP. De stadstrip van een paar daagjes is een extraatje, omdat we er toch zijn.

Singapore is 600 Euro en Hong Kong zo’n 500 Euro, dus dat is wel aantrekkelijk.

Mocht het Hong Kong worden, dan zijn we er minimaal de eerste 3 dagen van November.

Oeps…, verschreven in de titel…:drugged:

Hallo Robert,

Ik keek naar je titel inderdaad.
Moet je het wel goed doen he hihihihi.
Welke stichting ben natuurlijk geinteresseerd wat doen ze en hebben ze een website?
Ik ben nog nooit in Hong Kong geweest weet jij of ze moeilijk doen over uitreis bewijs?
Wij willen daar ons visum voor China gaan regelen.

gr van Moira

Hi Moira,

te snel getikt zeker, zal ik afgelopen maand toch iets opgelopen hebben in Mexico…?? :retard:
:smiley:

Ik ken Hong Kong ook alleen van een tussenstop, maar meen laatst ergens te hebben gelezen, dacht op LP, dat dit voor reizigers met o.a. een Nederlandse nationaliteit geen probleem moest zijn. Vriend van me is er afgelopen maand geweest, ik zal hem eens vragen en gooi het dan wel in dit topic.

Ohw ja,

de stichtingsite is www.cambodia-dutch.org

Als jullie zin hebben in Engelse les geven o.i.d. kunnen jullie je graag melden :wink:

Hong Kong is zeer toegankelijk en kent één van de meest relaxte visumeisen van de wereld (paspoort moet nog 1 maand geldig zijn, 90 dagen visum gratis voor NLers). Ter plekke een visum voor China regelen is geen probleem en heel eenvoudig te doen bij een reisbureautje aldaar (je kunt ook zelf naar de ambassade gaan maar van die rij wordt je NIET blij!). Vergeet niet dat je airliner WEL moeilijk kan doen, meer nog dan de immigratieofficier in Hong Kong!

Voor goedkope tickets naar elders: Air Asia.

Hallo,

Ja het plan is ook misschien wel dat we een vlucht naar China geboekt gaan hebben was een eis is van China. We hebben maar bedacht heel china te plannen aangezien ze ook een uitreisbewijs willen hebben. De eisen zijn aardig streng geworden. Goed dat je het zegt om via een bureau te doen heb je een goed en betrouwbaar adres voor me in Hong Kong?

gr van Moira

Een adres in Hong Kong heb ik niet voor je, maar er zijn genoeg travel agents te vinden en je kunt altijd kijken of het hotel/hostel waar je bij blijft ook niet dergelijke service heeft (hebben ze vaak namelijk wel!).

Ik ben China vorig jaar ingekomen zonder ook maar iets op papier te hebben staan, en een ticket het land uit had ik ook niet (ik reisde over land vanuit Vietnam). Je kunt ook gewoon naar Hong Kong gaan, en dan ter plekke je plannen opstellen mochten ze aan de grens moeilijk gaan doen. Met enige confidentie je plannen vertellen is waarschijnlijk al genoeg, dat was het in mijn geval ook. Zij weten namelijk ook wel dat je van alles op papier kunt hebben staan maar dat ook dit nog geen garantie is dat je datgeen ook daadwerkelijk gaat doen.

was dat voor of na de olympische spelen want het is flink aangescherpt toen te olympische spelen er aan kwamen.
Ik ga wel een hoop vooruit regelen omdat we toch vast zitten aan een tijd we vliegen namelijk in augustus terug naar Australie.

gr van Moira

Na de Olympische Spelen!

Hallo,

we vliegen nu van Hong Kong naar China waar nog onbekend ik ga dat wel vooraf boeken ook omdat het een stuk kwa geld kan schelen bij vroeg boeken.
Ik denk dat het wel goed komt we hoeven eigenlijk maar een visum voor 30 dagen langer blijven we er niet. We gaan alleen maar een paar plaatsen in China aandoen en voornamelijk vliegen.

gr van Moira

Hmm,

misschien weet iemand anders een budget airline die direct tussen Hong Kong en Phnom Penh vliegt. Anders boeken we komende week Singapore maar, wat waarschijnlijk geen slechte optie is :smiley: