Ik ben op zoek naar een toerisme stage, heb wel spaans gehad maar kan niet zeggen dat dat echt geweldig is.
Dus wat zijn nou echt engelstalige landen (buiten europa).
Of waar engels zeg maar een 2de taal is, of waar je heel goed uit de voeten mee kan?
Ik Afrika zijn heel veel landen engelstalig (ze spreken dan nog andere talen, maar in ieder geval ook engels). Ik weet alleen niet zo uit mijn hoofd welke (in ieder geval Ghana, Gambia, Zambia & Zimbabwe).
In elk geval alle Britse Gemenebest landen(British Commonwealth) waarvan er inderdaad de nodige in (oost en zuidelijk) Afrika zijn, idem voor Azie en dan nog Noord Amerika en Oceanië. Keus genoeg dus…
Over het algemeen spreekt men in de centra van steden van de ontwikkelde landen wel engels.
In landen in Zuid en midden Amerika (ik betwijfel of je dit wel ontwikkelingslanden zou moeten noemen) kun je erg ver komen met een beetje basis spaans. De gemiddelde man zal geen engels spreken, maar in de exclusievere delen van de stad kun je met engels uit de voeten, verwacht daar echter niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten…
In azie kun je meestal ook wel uit de voeten met engels (in de steden). Alhoewel in het nabije een basis Arabisch misschien makkelijk is worden ook daar veel borden in 2 talen (arabisch en engels) aangeduid, meer zodat de (shell etc) medewerkers niet verdwalen .
Kortom… met engels en een beetje spaans kom je een heel eind… maar het is natuurlijk altijd makkelijker als je de basis van de taal van dat land spreekt.
In Belize, tussen Guatemala en Mexico, is engels de eerste taal. En met het beetje spaans dat je kent, een mooie uitvalbasis voor interessante trips naar de buurlanden. Alhoewel Belize ook wel wat de bieden heeft.