Ik zoek voor volgend jaar een stage voor mijn studie SPH. Ik wil graag in een land stage lopen waar Engels word gesproken (ook door de bevolking).
Mijn voorkeur gaat uit naar een weeshuis, of mensen met AIDS.
En dan zoek ik vooral iets waarbij ik eigenlijk alleen geld kwijt ben aan mijn ticket, of in ieder geval niet veel meer dan dat :paranoid:
In Kenia en Tanzania wordt door de meeste mensen vloeiend Engels gesproken. Het percentage Aids-patiënten is er behoorlijk hoog dus er is zeker behoefte aan hulp. Concreter dan dit kan ik je helaas ook niet helpen.
In 2004 ben ik met NorGhaVo naar Ghana geweest. Het was een super revaring en ik kijk er nog met heel veel plezier op terug. Ik weet dat zij projecten hebben in een weeshuis, maar ook in de voorlichting van AIDS. Er wordt in Ghana overwegend Engels gesproken (is vroeger een Engelse kolonie geweest). Ik raad je aan om eens op hun site www.norghavo.org te kijken. Het is een heel solide en betrouwbare organisatie die hun zaakjes heel goed op orde hebben (in tegenstelling tot sommige andere organisatie)