Hallo allemaal,
Ik moet volgend jaar een engelstalige stage doen van minstens 1 week. Het lijkt me heel leuk om iets te doen in bv. Afrika, maar omdat ik dan pas 16 of 17 ben is het best lastig om iets te vinden.
Heeft iemand tips?
Sarah
Hallo allemaal,
Ik moet volgend jaar een engelstalige stage doen van minstens 1 week. Het lijkt me heel leuk om iets te doen in bv. Afrika, maar omdat ik dan pas 16 of 17 ben is het best lastig om iets te vinden.
Heeft iemand tips?
Sarah
voor een week iets doen in Afrika lijkt me erg duur en ook lastig. Voor je een beetje geacclimatiseerd bent moet je al weer terug.
en wat bedoel je precies met iets??? Wat is je studierichting?
Hoi Sarah,
Als je even wacht totdat je 17,5 bent, dan kun je je opgeven voor ons ‘Fighting with the Poor’ ontwikkelingshulp programma.
Natuurlijk alleen als je er voor brandt om 6 maanden lang, schouder aan schouder met arme afrikanen te werken, om hun zo te ondersteunen in hun strijd voor een beter leven.
Je kunt dan naast het engels ook portugees leren!
Zie meer hier:
www.werkvoorafrika.nl
Groetjes van Gert
Hallo Sarah,
In de Keniaanse hoofdstad Nairobi, heb ik een schooltje opgezet in een sloppenwijk.
Bij ons zijn alle vrijwilligers welkom, kort of lang verblijf. Onze projectleider kan je begeleiden met alles, en de juiste accomodatie vinden. Je kan ook bij zijn gezin overnachten (kosteloos). Een weekje Kenia hoeft niet duur te zijn, maar ik kan me voorstellen dat je ook iets van het land wilt zien. Mocht je geintresseerd zijn kijk dan ook even op mijn site: estherakka.wordpress.com
Groetjes Esther
Hai Sarah,
Mijn antwoord is simpel en voor de hand liggend:
Volg je Hart!
Andere tip. Als je het toch nog niet weet. Ga voor toeval.
Doe je ogen dicht, plant je vinger op de kaart kijk waar je uitkomt en zoek eens wat op over dat land. Niet het goede land? Aha! Dan weet je al wat meer. Als je weet waarom je iets niet wil,ndan weet je alweer een beetje meer wat je wel wilt. In deze fase heb je niks te verliezen.
Nog aan mogelijkheid. Gebruik je intuïtie. Stel jezelf de vraag welk land voor jou een passende stage plek heeft. Staar naar ee kaart en kijknwelke er als eerste uitspringt.
Of kijk naar de kaart, kijk naar de namen en zievwelke je op naam, of misschien vorm op de kaart het allermooiste vind. Als kind vond ik Roemenïe zo’n fantastisch mooi woord! Het mooiste van alle landen in Europa. Ik heb daar een hele bijzondere tijd achter de rug vele jaren later. Was daar echt thuis.
Tot slot, vertrouw erop dat jij het, op het moment dat je het moet weten, gewoon weet.
Super goed om je vraag hier te zetten en ik wens je alle goeds. En vooral Je Zelf toe in volle stralende kracht en schoonheid waar je ook heen gaat!
Oh, en laat je nooit nooit nooit ontmoedigen door reacties van anderen, je kunt alleen dromen wat je ook kan realiseren. Zie ‘tegenstand’ als een hulpmiddel om nog steviger in je schoenen te gaan staan. Het gaat je lukken!
Beste Sarah,
Wij kunnen een leuke stage voor je organiseren in Kenia en omdat je minderjarig bent willen we je ouders er ook bij betrekken. We maken een afspraak in Nederland en stemmen alles op elkaar af in overleg met je ouders. Als je stage via ons loopt kunnen we een appartement in Mombasa en een safari tegen kostprijs voor jou en je familie organiseren. Kijk op onze website: www.butterfly4volunteers.org waar je onze stage en vrijwilligersprojecten kan bekijken. Staat die van jou er niet bij, dan kunnen we een project voor jou organiseren. Succes!! Ton
Kijk eens op de site van projects abroad!
Ik ga van jan. tot apr. 2014 stage lopen in Zuid Afrika. Misschien kun je met me meegaan. Ik ga stagelopen in de richting Jeugdzorg.
Groetjes Petra