Ik ben Marike en ik ben nu net een week in zuid-afrika. Dit voor mijn stage. Mijn stage duurt tot en met december. Ik zit in East-london in de oost-kaap en graag zou ik in contact komen met andere nederlanders die daar in de buurt verblijven. Zou gezellig zijn.
Groetjes marike
Als je iets weet of zelf gaat laat het me weten, ook als je wil mar nog geenm stage hebt of vrijwilligerswerk wil doen kan ik je misschien helpen.
Echt tof dat je al in Afrika bent. Ik wil ook heel graag in Afrika stage lopen. Ik ben druk bezig om iets te zoeken, maar het is best moeilijk om contact te krijgen. Ik studeer pedagogiek in Leeuwarden op het H.B.O. Op dit moment loop ik stage op een school voor lichamelijk gehandicapte kinderen in Beesterzwaag. Ik zou in Afrika graag iets doen met kinderen die sociaal emotionele problemen hebben of langdurig ziek zijn. Ik hoop dat je me misschien verder kan helpen met adressen of contactpersonen. De Stage begint in Februari en eindigd in Juli. Al Vast heel erg Bedankt voor de moeite.
Groetjes Christina de Jong uggie79@hotmail.com
Ik zou supergraag samen met een vriendin stage willen lopen in Zuid-Afrika. Wij studeren SPH aan de hogeschool Zuyd en willen het liefst een stage in de psychiatrie lopen. Deze duurt het hele derde leerjaar. Dit is voor ons vanaf september 2004 tot juli 2005. Zou jij ons hier misschien mee kunnen helpen?
Originally posted by Gast: jolanda@20-09-2003, 14:39:43
**Hey hallo,
Ik zou supergraag samen met een vriendin stage willen lopen in Zuid-Afrika. Wij studeren SPH aan de hogeschool Zuyd en willen het liefst een stage in de psychiatrie lopen. Deze duurt het hele derde leerjaar. Dit is voor ons vanaf september 2004 tot juli 2005. Zou jij ons hier misschien mee kunnen helpen?
Veel liefs en nog veel plezier op jou stage,
Jolanda**
He Jolanda,
Ik zit ook op de Hogeschool Zuyd (maar dan locatie heerlen en niet maastricht waar ik overigens wel woon) en de bedoeling is ook dat ik september 2004 op stage ga in Zuid Afrika. Heb je al van de UNSA stichting gehoord? (http://general.rau.ac.za/unsa/) Zij regelen veel voor je tegen een toch kleine vergoeding. Aanstaande woensdag komt dhr. Van Oudheusden naar de Hogeschool toe om een lezing te geven met meer info. Niks voor je?
ik wilde ook heel graag volgend jaar stage lopen in zuid-afrika. De nieuwe site van de UNSA is overigens www.unsa.nl Maar op die andere staat nog wel meer informatie.
Ik vroeg me af hoe jullie in contact zijn gekomen met de heer Oudheusden?? En wat er wordt verstaan onder een kleine vergoeding en wat regeld de UNSA dan allemaal voor je?
Ik heb ook stage gelopen in Kaapstad, niet via de UNSA trouwens, maar ik ben wel in contact gekomen met drh. van Oudheusden. De UnSA regelt tickets voor je, je visum aanvraag en alle praktische dingen die van pas komen. Ook een stage plaats kunnen ze voor je regelen en woonruimte.
heel handig. Ik heb toevallig alles zelf gedaan, daar heb ik heel veel van geleerd, maar ja. Niet iedereen heeft dat inzich misschien.
Ik zoek een stage plaats voor het schooljaar 2004 / 2005. Momenteel volg ik een opleiding tot Vakbekwaam Hovenier en zoek dus een groen bedrijf. De opleiding is op MBO niveau 3.
Hallo,
Mijn naam is Yoskha, en ik ben dringend op zoek naar een stageplaats in Zuid-Afrika. Kan iemand mij misschien een paar tips geven over hoe ik voor begin 2004 aan een stageplaats kom?
Alvast bedankt! Groetjes,
Yoskha
In juni 2004 ben ik klaar met mijn HBO-management opleiding en wil ik graag twee maanden naar Zuid Afrika.
Ik wil eerst bij familie op bezoek in Johannesburg, maar daarna wil ik richting Kaapstad.
Ik wil graag mijn Engels verbeteren, wat ik misschien via een talencursus wil gaan doen, maar heeft iemand betere ideeën, of connecties met bedrijven daar?
Kan iemand mij adviezen geven hoe ik daar mijn engels bij kan spijkeren en toch de omgeving kan bezichtigen?
Originally posted by Gast: marike@10-09-2003, 21:18:19
** [FONT=Arial][SIZE=7]
hallo,
Ik ben Marike en ik ben nu net een week in zuid-afrika. Dit voor mijn stage. Mijn stage duurt tot en met december. Ik zit in East-london in de oost-kaap en graag zou ik in contact komen met andere nederlanders die daar in de buurt verblijven. Zou gezellig zijn.
Groetjes marike
Als je iets weet of zelf gaat laat het me weten, ook als je wil mar nog geenm stage hebt of vrijwilligerswerk wil doen kan ik je misschien helpen.
marike80@zonnet.nl **
Hallo marieke
Ik las jouw berichtje op deze site.
Ik hoop namelijk dat jij mij misschien kan helpen met contacten daar te krijgen in Zuid Afrika.
Ik en een vriendin willen samen namelijk gaan stage lopen in Zuid-Afrika. Wij doen samen een Grafisch vormgeven opleiding op het grafisch lyceum in Rotterdam.
We weten toevallig dat Kaapstad 2 grafische bedrijven zijn gevestigd en we willen wat meer weten over de bedrijven en hoe je bijv. zo’n bedrijf het best kan benaderen (qua sollicitatie gesprek bijvoorbeeld)
Oftewel elk soort informatie is dus welkom en ik hoop dat je mij wilt helpen
Originally posted by Gast: marike@10-09-2003, 21:18:19
** [FONT=Arial][SIZE=7]
hallo,
Groetjes marike
marike80@zonnet.nl **
Hallo marieke
Ik las jouw berichtje op deze site.
Ik hoop namelijk dat jij mij misschien kan helpen met contacten daar te krijgen in Zuid Afrika.
Ik en een vriendin willen samen namelijk gaan stage lopen in Zuid-Afrika. Wij doen samen een Grafisch vormgeven opleiding op het grafisch lyceum in Rotterdam.
We weten toevallig dat Kaapstad 2 grafische bedrijven zijn gevestigd en we willen wat meer weten over de bedrijven en hoe je bijv. zo’n bedrijf het best kan benaderen (qua sollicitatie gesprek bijvoorbeeld)
Originally posted by Gast: jolanda@20-09-2003, 14:39:43
** Hey hallo,
Veel liefs en nog veel plezier op jou stage,
Jolanda **
Hey jolanda
Ik hoop dat jij mij misschien verder kan helpen met contacten daar te krijgen in Zuid Afrika.
Originally posted by meshell@22-10-2003, 12:50:37
** Ik heb ook stage gelopen in Kaapstad, niet via de UNSA trouwens, maar ik ben wel in contact gekomen met drh. van Oudheusden. De UnSA regelt tickets voor je, je visum aanvraag en alle praktische dingen die van pas komen. Ook een stage plaats kunnen ze voor je regelen en woonruimte.
heel handig. Ik heb toevallig alles zelf gedaan, daar heb ik heel veel van geleerd, maar ja. Niet iedereen heeft dat inzich misschien. **
hey meshell
Ik hoop dat jij mij misschien verder kan helpen met contacten daar te krijgen in Zuid Afrika.
Originally posted by maike@03-11-2003, 22:31:55
** Hallo Allemaal,
In juni 2004 ben ik klaar met mijn HBO-management opleiding en wil ik graag twee maanden naar Zuid Afrika.
Ik wil eerst bij familie op bezoek in Johannesburg, maar daarna wil ik richting Kaapstad.
Ik wil graag mijn Engels verbeteren, wat ik misschien via een talencursus wil gaan doen, maar heeft iemand betere ideeën, of connecties met bedrijven daar?
Kan iemand mij adviezen geven hoe ik daar mijn engels bij kan spijkeren en toch de omgeving kan bezichtigen?
Groeten,
maike **
hey maaike
<span style=‘color:blue’>Ik hoop in januari naar Zuid Afrika te vertrekken voor een stage. Ik studeer bedrijfseconomie aan de Hogeschool v. Amsterdam en de stage moet op het gebied van accounting zijn. De eerste stap die ik ondernomen heb is contact zoeken met bureau buitenland op school. Veel scholen heb zo’n bureau. Die hebben mij doorverwezen naar de stichting UNSA. Meneer van Oudheusden heb ik in april ontmoet tijdens een informatiemiddag. Deze man maakte een goede indruk op me. Hij wist waar hij over sprak, woont zelf al 35 jaar daar. De totale bemiddelingskosten zijn 240 euro. weet je zeker dat je goed terecht komt, accomodatie + werk. Als iemand voor mij nog wat weet. een leuk bedrijf om te werken als accountancy functie hou ik me aanbevolen. dan kan ik dat doorgeven aan UNSA.