Hallo Allemaal,
Ik ben Ella (16 jaar) en ik wil graag op reis naar het Oosten van Africa. Graag zou ik wat betekenen voor de mensen daar. Ik ben een maand geleden naar Zuid Tunesie geweest (mijn eerste keer in Africa) en ik ben erg geraakt door het land, ik heb spontaan een cursus Swahili gekocht. Ik wil er graag een paar weken werken en misschien daarna (primitive) rondreis maken. Zijn er mensen met meer ervaring met deze landen of evt (vrijwilligers)werk? Graag jullie reactie…Alvast bedankt,
Groeten Ella
hoi ella,
als je de nodige hulp nodig hebt betreft kenya(oost afrika) ik kan je meer dan helpen…ik ben zo vaak als ik kan in het land en zal binnen de 3 maand terugkeren voor 2 maand…ik ken wel enkele vrijwilligersorganisaties in kenya, maar die zoeken enkel meerderjarigen…maar als je reisinfo nodig hebt, always welcome to help…karibu!! hoe vlot het swahili? ik ben zelf ook met een cursus bezig maar echt leren doe je ter plaatse, maar das meestal slang…
Er zijn ook groepen die naar kenya trekken, das interessant voor de natuur maar niet echt om de lokale bevolking te kennen…wat wil je zoal weten?
salama na habari za jioni kat
Ik ga vanaf 20 juli weer voor 4 maanden naar Kenia. Maar ik vrees voor je dat Katey gelijk heeft als het gaat om vrijwilligerswerk. Als 16 jarige zal dat erg tegenvallen om te vinden. De minimum leeftijd is veelal 18. Daarnaast moet je er rekening mee houden dat vrijwilligerswerk soms zelfs inhoud dat je er zelfs voor moet betalen.
Tutaonana
Habari za mchana
Habari zenu?
Mijn Swahili stelt nog niet veel voor, ik ben nog maar net begonnen, en vind dat er wel erg veel grammatica regels zijn.
Ik verwachtte helaas al dat ik te jong ben om naar afrika te reizen. Ik vind het erg jammer. Ik heb net een 4 jarige internationale opleiding op mijn school (alles in het engels) afgerond, en beheers dus vloeiend engels. Ik ben nu nog te jong om alleen te reizen naar dit soort landen in Afrika, Ningependa kwenda, lakini ik ken ook weinig mensen daar.
Ik dacht aan vrijwilligers werk omdat ik graag wat wou betekenen voor de mensen daar, en er is veel vraag naar engelse lessen. Maar ik wacht daar gewoon nog een paar jaar mee. Ik denk er over om geneeskunde te studeren, en dan ga ik dan stages lopen in afrika, en er misschien als arts werken.
Een goede vriend van me gaat binnenkort verhuizen naar Kigali (Rwanda) en hij is reisleider, enhij heeft veel kennissen in Ethiopie, Tanzania, Rwanda etc. Misschien is het een goed idee om bij hem langs te gaan.
Bedankt voor jullie reacties!
En katey, wat ik zoal wil weten… eigenlijk alles. ik heb nog zo weinig gezien van de wereld (buiten europa) en ik sta open voor alle nieuwe culturen, er is zoveel te zien, vandaar de drang om te reizen, dus mijn leeftijd zit me op het moment erg in de weg. Je komt erg vaak in Kenya, hoe komt het dat je zo verbonden bent met dat land?
Kwa heri
Heej heej,
Wat leuk dat je naar Afrika wilt!! Ik ben 2 maanden geleden naar Ghana geweest, en heb het land helemaal in mijn hart gesloten. Ik ga over 4 jaar (na mijn opleiding) zeker nog een keer. Wellicht ook al tijdens mijn stage-periode trouwens. Ik ben destijds gegaan met Childaid. Ze hebben een leeftijdsgrens van 18 jaar, maar ik weet van mede-reisgenoten, dat je dat met goede argumenten (zoals in jouw geval je goede Engels) wel kan omzeilen. Misschien dat je er nog wat aan hebt!! Voor de rest kan ik je zeker aanraden naar Ghana te gaan. Het is echt een geweldig land! Misschien dat ik je nog eens tegenkom daar
Mocht je nog tips willen, of gewoon zin hebben om te kletsen over je reis mail me maar!
[EMAIL=“patricia_van_die@hotmail.com”]patricia_van_die@hotmail.com
x