Beste allemaal,
In december ben ik voor een aantal maanden naar het noorden van Ghana vertrokken om hier mee te werken aan verschillende projecten op het verpleegkundige/ verloskindige vlak. Ik zit in mijn laatste jaar van de hbo-verpleegkunde en dit geld hier als mijn stage.
De afgelopen maanden zijn we druk geweest met het opzetten van verschillende activiteiten. Zo gaan we twee keer per week naar dorpen toe waar nauwelijks medische voorzieningen zijn. Het noordelijke deel van Ghana is slecht ontwikkeld, waardoor er veel problemen zijn. Met name op het vlak van voeding. In deze dorpen houden we spreekuren, gericht op moeders en kinderen.
Daarnaast zijn we bezig met het opzetten van een hospice voor kinderen met AIDS. Hopelijk zal deze binnen een paar weken geopent worden.
Maar aan mijn tijd hier komt een eind, dus we zijn druk op zoek naar een opvolger om de continuiteit te behouden.
Zou jij mijn taken over willen nemen? Of wil je graag meer weten/ lezen? Dan mag je contact met mij opnemen of mijn website even bekijken
lieke.klooster@yahoo.com of http://lieks.web-log.nl
Heel veel groetjes vanuit Ghana,
Lieke