Vrijwilliger biedt zich aan!

Hallo allemaal,

Ik ben geneeskundestudent en moet met grote waarschijnlijkheid maar liefst een jaar wachten op het begin van mijn coschappen (te weinig plekken). Het lijkt me leuk om (een deel van) deze tijd in het buitenland door te brengen, en daar wellicht vrijwilligerswerk te gaan doen. Mijn budget is echter niet enorm groot. Dwaalt hier nog iets of iemand rond die op zoek is naar een enthousiaste vrijwilliger, of hebben jullie ideeën? (Afrika lijkt me vooral fantastisch, maar ik sta ook zeker open voor andere continenten). Alvast bedankt!

Christine

Dag Christine,

zou je het leuk vinden om op een basisschool te werken in Ghana, Accra-Afrika?

Ik hoor graag van je,

Wendy

Hoi Christine,

kijk eens op de facebookpagina of website van ShadeChildrenFoundation.nl

Wij zijn een kleinschalig project dat veel mogelijkheden biedt.
Wanneer je geïnteresseerd bent kunnen we je ook aanvullende informatie sturen.
Je bent welkom in Shade House, Thika, Kenia.

Hallo Christine!

Ik woon aan de zuidkust van Mombasa in Kenia en weet dat SOCOFAS (een belgisch project, ziekenhuis) regelmatig vrijwilligers zoekt. Laatst een meisje (verpleegkundige van beroep) gesproken dat bij mijn vroegere vrijwilligerswerk (kebene children’s home, nederlands/belgisch project) vrijwilliger was en daarnaast ook een paar weken bij SOCOFAS gewerkt heeft en die was redelijk enthousiast! Een combinatie van beiden is dus ook zeker mogelijk! :wink:

www.socofas.be

Succes met je zoektocht! En neem gerust contact op bij vragen!

Groetjes uit Kenia!

www.marriettevandervelde.waarbenjij.nu

Hallo Christine,

Leuk dat je je jaar wilt doorbrengen op een nuttige manier. Ik vertegenwoordig een ontwikkelingsorganiatie in Port Elizabeth, Zuid Afrika. Wij hebben regelmatig nederlandse, belgische en duitse studenten die in ontwikkelings programma’s geplaatst worden. Ook hebben wij contacten in de stad mocht het gaan om vrijwilligerswerk buiten onze organisatie. Kijk eens naar onze website: we zijn op zoek naar een zelfstandige sterke persoonlijkheid die onze vrijwilligers en stagiaires kan opvangen en begeleiden. We kunnen je helaas niets betalen, maar je verblijft gratis in onze accomodatie. Als je geinteresseerd bent, kijk eens naar onze webpage: ready4life.org in port elizabeth.

Succes met je plannen!!

Marieke
Ready4Life

Bij Kwa.Mama zijn ze heel erg hard op zoek naar Engelssprekende vrijwilligers. Mensen met ervaring in educatie zijn extra welkom. Daarnaast kunnen we ook kijken naar de mogelijkheid om je medische kennis in te zetten.
Kwa.Mama is een project waarbij de vrijwilligers voornamelijk nodig zijn bij depre-school. Hier komen kinderen tussen de 2 en 6 jaar oud en is het debedoeling dat ze worden voorbereid op de basisschool. Enkel zijn deleerkrachten zelf vaak ongeletterd en spreken ze amper Engels waardoor lesgevenerg lastig wordt. Hier zijn vrijwilligers dan ook erg hard nodig om teleerkrachten te assisteren en vooral te coachen.

Het project is in Shakashead een township vlakbij Ballitoin Zuid Afrika.
Ze vragen wel een bijdrage voor kost en inwoning want hetproject is zelf volledig afhankelijk van vrijwilligers en donaties.
Het is een geweldig project en ik hoop dat jullieoverwegen om bij Kwa.Mama aan de slag te gaan.
www.africavolunteerkwamama.com

Groetjes,
Jitske.

Beste Christine,

Lijkt me een mooie invulling van het jaar om je ergens als vrijwilliger in te zetten! Voor een tweetal projecten in Peru zijn wij nog op zoek naar vrijwilligers met een achtergrond in de gezondheidszorg. Het gaat om de volgende projecten:

  • Chaska Wasi, een tehuis voor kinderen en jongeren met een psychomotore retardatie. De kinderen zijn door hun familie achtergelaten en wonen met elkaar in Chaska Wasi, het huis van de sterren. De kinderen hebben veel dagelijkse zorg nodig op het gebied van ADL, maar er zijn er ook een aantal chronisch ziek, waarvoor ze verpleging en medicijnen nodig hebben.
  • Posta Independencia, een huisartsenpost in een buitenwijk van Cusco, waar mensen uit de hele regio de nodige gezondheidszorg kunnen krijgen zonder daarvoor te hoeven betalen. De meeste mensen zijn in Peru niet verzekerd en moeten hun dure behandelingen dus normaal gesproken zelf betalen.

Ook voor de andere projecten zoals weeshuizen en dagopvang waar we mee samenwerken kunnen jouw hulp goed gebruiken. Neem eens een kijkje op onze website (www.mijnbestemmingperu.nl) voor meer informatie over die projecten.

Misschien heb je nog nooit eerder gedacht aan Peru als mogelijke bestemming voor je reisplannen. Maar Peru is een ontzettend mooi en gevarieerd land, wat veel te bieden heeft. Het land heeft een kustgebied, het Andesgebergte en de Amazone. De mensen zijn vriendelijk en de cultuur van de Peruanen is interessant door hun rijke geschiedenis. Wanneer je vrijwilligerswerk doet in Peru, leer je eveneens de Spaanse taal, wat een leuke aanvulling is op je reis.

Nou ik hoor het graag als je er vragen over hebt.

Groetjes, Marit

Hai Christine,

Fantastisch dat je je een periode wilt inzetten als vrijwilliger! In het prachtige Zuid-Amerika is nog ontzettend veel te doen en kun je een super uitdagende en leerzame tijd tegemoet gaan. In Brazilië en Bolivia zijn veel (sociale-)ontwikkelingsprojecten waar ze mensen zoals jij met een achtergrond in de gezondheidszorg erg goed kunnen gebruiken! Op onze website http://www.BeyondSouthAmerica.com vind je meer informatie en je kunt ons ook altijd even mailen of bellen.

Je bent meer dan welkom!

Groetjes Marye
Beyond South America

Bedankt voor alle reacties! Inmiddels kan ik met heel veel geluk tóch in september al beginnen aan mijn co-schappen. De wens om als vrijwilliger in het buitenland aan de slag te gaan blijft, maar ik stel mijn plannen even uit. Ik heb alle reacties gelezen en neem de projecten in de toekomst - met meer medische praktijkervaring - zeker in overweging! Wellicht tot ziens!

Via Wereldwijzer app