Vrijwilligerswerk gezocht arts Azie of Afrika

Ik ben op op zoek naar een project in het buitenland om me voor in te zetten voor een periode van 2 maanden.
Mijn voorkeur gaat uit naar een ziekenhuis/ revalidatiecentrum/ gezondheidspost waar ik 2 maanden kan helpen bij wat er op dat moment nodig is. Als ik mijn medische kennis en ervaring kan gebruiken zou dat mooi zijn, maar bijvoorbeeld onderwijs, voorlichting of public health lijken mij ook interessant.
Ik zal me kort even voorstellen, zodat u kan kan inschatten of uw project bij mij past.

Ik ben Hedwig Stoffer, 28 jaar en afgestudeerd arts aan het AMC in Amsterdam. Momenteel ben ik bezig met het 2e jaar van de huisartsopleiding waarin ik nu 6 maanden op de eerste hulp werk. Hiervoor heb ik op verschillende afdelingen in het ziekenhuis gewerkt (Interne geneeskunde, Klinische Geriatrie en GGD infectieziekten) waaronder in Zambia en op Curacao. Dit waren zulke waardevolle ervaringen dat ik nu opnieuw op zoek ben naar een project in het buitenland.
Mijn voorkeur gaat uit naar Azie of Afrika.

Ik wil graag mijn steentje bij te kunnen dragen, maar ik heb momenteel niet de middelen om duizend euro per maand te besteden aan een organisatie die me ergens plaatst.

Alle suggesties, ideeën of contacten zijn welkom!

groeten Hedwig

Is artsen zonder grenzen geen optie?

Misschien deze : “Artsen zonder Vakantie”
Artsen en verpleegkundigen werken tijdens hun vakantie gratis in Afrika. AZV bestaat 30 jaar en is sinds 1997 erkend als NGO.
Lees hier : http://www.azv.be/about

@Jenny : niet uit afleiden dat ik weer actief word op WW. maar zo’n nobel initiatief vd vraagsteller daar wil ik deze suggestie toevoegen.

Zover was ik nog niet :slight_smile: Mocht je meer kwijt willen, dan mag je me mailen.

Ik woon in Ukunda, kenia en ken hier een wat kleiner belgisch project, waar ze altijd vrijwilligers met medische kennis kunnen gebruiken! Kijk eens op www.socofas.be Hoor altijd goede verhalen van mensen diedaar als vrijwilliger hebben gewerkt. Ze hebben echt het idee dat ze heel erg nuttig werk hebben verricht. Nu is de medische gezondheidszorg in Kenia voor de armere Kenianen natuurlijk ook gewoon slecht, dus is het niet zo moeilijk het gevoel te hebben dat je nuttig bent. :wink: zonder geld wordt de keniaan gewoon niet geholpen in de ziekenhuizen.

Kijk maar eens op hun website, misschien is het wat voor je!
Succes!

Via Wereldwijzer app

Hoi Hedwig,

Wij zijn VolonFaire een kleinschalige vrijwilligersorganisatie in Burkina Faso. Wij hebben diverse vrijwilligersprojecten beschikbaar en met name in de gezondheidszorg kunnen we veel hulp gebruiken.

Wij proberen als organisatie te kosten zo laag mogelijk te houden. Kijk eens op onze website www.volonfaire.com

Neem gerust contact met ons op via de mail: volonfaire@yahoo.fr

We hopen van je te horen!