Vrijwilligerswerk als arts

Hoi,

Ik ben kortgeleden afgestudeerd als arts in Nederland en ga pas in januari/februari beginnen met mijn baan. Tot die tijd ben ik op zoek naar vrijwilligerswerk in de zorg, zo mogelijk als arts.

Ik wil graag half oktober/eind oktober weg en dan voor 6-8 weken.
Mijn voorkeur gaat uit naar Zuid-Amerika/Mexico of Azië en ik wil er best iets voor betalen, zolang het om een redelijke prijs gaat. Mijn Engels is vloeiend en Spaans gemiddeld.

Heeft er iemand goede tips voor organisaties?

Vriendelijk bedankt!

Shelley

Hoi Shelley,

Goed om te horen dat jij tussen jouw afstudeertijd en je nieuwe baan graag jouw steentje wilt bijdragen in het buitenland. Gezien het feit dat je afgestudeerd bent, denk ik dat Projects Abroad PRO interessant voor je kan zijn; Projects Abroad PRO is namelijk speciaal opgezet voor afgestudeerden en professionals die graag hun kennis en ervaring in een specifiek vakgebied in willen zetten.

Jij kunt met jouw kennis en ervaring als arts terecht in diverse van onze bestemmingen. Jouw expertise kan ingezet worden in een kliniek of ziekenhuis, waar je wordt gekoppeld aan een lokale arts. Naast de werkzaamheden in het ziekenhuis kun jij samen met deze partner bekijken hoe je de zorg op lange termijn kunt verbeteren. Ook kun je medical outreaches organiseren, waarbij je met andere vrijwilligers naar dorpen toe gaat om wondjes te verzorgen, het zicht van de kinderen te controleren en voorlichting te geven over onder andere hygiene.

Bekijk de website van Projects Abroad PRO voor meer informatie over deze projecten.

Heb je nog vragen, neem dan gerust contact op door te bellen naar 0786131356 of te mailen naar info@projects-abroad-pro.nl.

Vriendelijke groeten,

Dagmar

Kun je geen contact opnemen met artsen zonder grenzen? Misschien kunnen zij zo kort voor je vertrek niets voor je betekenen, maar het is het overwegen waard. Je doet dan nuttig werk, maar je bent geen duizenden euro’s kwijt (sterker nog: je krijgt betaald (eerste jaar minimumloon)).