Vrijwillgerswerk gezocht voor langere periode

Hallo iedereen,

Mijn naam is Elisabeth en ik ben 21 jaar oud. Dit studiejaar ben ik helaas uitgeloot voor geneeskunde en nu heb ik besloten dat ik mijzelf voor een periode van ± 6 maanden in het buitenland wil gaan inzetten als vrijwilliger. Ik heb één jaar HBO-Verpleegkunde gestudeerd en hierbij mijn propedeuse behaald. In dat studiejaar heb ik 10 weken als stagiair gewerkt in een academisch ziekenhuis en hierbij enige praktijkervaring opgedaan. Daarnaast heb ik als verpleeghulp gewerkt in een revalidatiecentrum gedurende de zomermaanden. Ik heb geen sterke voorkeur voor een land. Ook qua projecten sta ik voor van alles open, al gaat hierbij mijn voorkeur wel uit naar een medisch of sociaal project. Dit in verband met mijn ervaring en de studie die ik volgend jaar wil gaan doen (nog eens proberen om aan geneeskunde te beginnen). Het belangrijkste vind ik dat mijn inzet en hulp oprecht nodig is, dat die er echt toe doet. Daarom ben ik opzoek naar kleine organisaties die niet commercieel zijn ingesteld. Uiteraard begrijp ik dat er kosten zijn voor accommodatie en eten. Is er iemand die tips voor mij heeft?

Groetjes,

Elisabeth