Beheersing van de Engelse taal

In welke mate beheerst men de Engelse taal, en dan vooral in de volgende landen: Botswana, Ghana, Malawi, Zambia en Tanzania.

Volgend jaar ga ik naar het laatste jaar van mijn opleiding. Zodra ik mijn diploma op zak heb, zou ik graag vrijwilligerswerk willen doen in Afrika. Bij mijn keuze voor een land is het oa. een vereiste dat ik in het Engels kan communiceren met de bevolking. Dus niet alleen bij officiële instanties, want ik vind het juist zo leuk om echt contact te kunnen hebben met de bevolking. Het zou erg fijn zijn als jullie deze vraag kunnen beantwoorden!

Bkkflyer, bedankt voor je reactie! Maar is er verder geen verschil tussen de landen wat betreft de mate waarin de bevolking Engels spreekt? Zijn er ook nog anderen die hier antwoord op kunnen geven?

Ik ben enkel in Malawi geweest en daar spraken de meesten algemeen o.k. tot goed Engels.
Heb daar vrijwilligerswerk gedaan & kort rondgetrokken.

hallo(jambo) stefanie,
hier in tanzania spreken een heleboel mensen redelijk engels,maar ook swahili,en als je ervoor openstaat,kun je best heel gauw een beetje swahili leren.uiteraard spreek men op het platteland nauwelijks engels.
ik spreek beide door elkaar,en red me uitstekend.
kwaheri(tot ziens)

Men spreekt Engels, de een wat beter dan de ander, het is hun tweede taal. Ook hier in Zuid Afrika (staat iet in je lijstje trouwens) spreek iedereen Engels. Maar om echt contact met de bevolking te krijgen is het makkelijk om hun taal aan te leren. Hier in Zuid Afrika zijn er al 11 officiele talen, dus eigenlijk zijn er nog meer.
En die Afrikaanse talen talen leer je niet zo even. Het ligt zover van de Europeese talen af, dat het best moeite kost, maar is zeker te doen. En de mensen vinden het prachtig als een buitenlander (en blank) ze in hun eigen taal aanspreekt.

Suc6 met alles!:cheer: