Leer jij de taal van het land voordat je Afrika gaat?

Voordat je naar Afrika gaat heb je je vast goed voorbereid. Zo kun je je ook verdiepen in de taal. Leer jij de taal voordat je gaat of leer je deze ter plekke?

Stem hierboven en licht eventueel hieronder je antwoord toe!

Echt de taal vooraf thuis leren gaat mij te ver!
Maar je verdiepen in de belangrijkste woorden die je nodig hebt onderweg is niet zo moeilijk en wel zo aardig t.o. de bevolking.
In sommige landen kun je prima uit de voeten met je Engels, Frans, Spaans of Duits en Nederlandse taal.

Ik ga alleen naar landen waarvan ik de taal min of meer spreek, dus in Afrika Engels of Frans. In de praktijk Frans.

ja belangrijk naar contact toe

Een beetje: kiswahili is vrij moeilijk vind ik, anderen vinden dat niet. je krijgt wel meer toegang met een handjevol woorden…;

ik ben bezig met madinka ( Gambia)
aan te leren , wel wennen

ben je van plan daar op reis te gaan? welke methode gebruik je? voor swahili had ik assimil maar dat was dubbele vertaling, frans-swahili, vandaar misschien, veel succes, lieve

Ik zou heel graag goed Swahili leren en ben dus ook al een tijdje op zoek naar een goede cursus of iemand die het mij kan leren.Dus wie kan me helpen…HELP!

@Joyce, internet bevat al vele mogelijkheden, net zo goed dat je naar een talen instituut kan. Het allerbelangrijkste (heb ik ervaren) is dat de methode bij jou past. Voor Swahili kom ik binnen op: http://mwanasimba.online.fr/E_TABLE.htm
Daar haal ik mijn eerste aanzet vandaan. Zo heb ik ook mijn favorite sites als het gaat om Zweeds of Russisch, afhankelijk van het stadium dat je bereikt hebt. Succes.

1 like

Waar je woont weet ik niet, maar in de stadsbib van Antwerpen heb je een heel goed boek, met cd
als ik er binnenkort kom zal ik de titel eens voor jou opsnorren. Ben je van plan om naar een land te gaan waar ze swahili spreken? Ik vertrek eind augustus met mijn dochter Katrien (22j) naar Tanzania en Zanzibar, heel mooi…(voor een kleine maand).
Lieve

1 like

Met engels en duits kom ik redelijk uit de voeten,
andere talen kun je ter plaatse in brokjes leren als je zin hebt, intressant is het altijd

1 like

dag joyce,

ik heb ooit een cursus kiswahilli gevolgd. je kan eens kijken op de website van SINTAN. wellicht doen ze het ook bij jou in de buurt. Ik zat wel tussen allemaal dokters in spe die in africa gingen werken.
daarnaast heb je nog in Leiden het grote talencentrum zitten, maar dat was mij te ver.
groet mariska

1 like

Ik ben Wolof aan het leren! :slight_smile: