Wat zijn DE hotspots in Colombia 2013?

Een moeilijke vraag want er zijn zoveel mooie en leuke dingen te doen. Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar bestemmingen zoals:
-Mocoa
-Islas de San Bernardo
-Ciudad Perdida
-El Cocuy

Iemand nog andere tips?

Ik ben vorig jaar een maand naar Colombia geweest. Ik ben naar Cali / Bogota / Armenia en San Andres geweest.

Cali is een geweldige, grote stad. Armenia is prachtig, veel groen je hebt daar ook veel bezienswaardigheden zoals het parque del cafe. Een natuurpark (met attracties) over koffie.

http://edjuan.waarbenjij.nu hier kan je mijn verslag lezen!

San Augustin!
echt een aanrader voor als je geinteresseerd bent in de pre colombiaanse cultuur. te bereizen via Popoyan.
Hele gave ruines met tekeningen van ver voor Christus waaruit blijkt dat deze mensen al hersenoperaties uitvoerden en alles wisten van het mensenlijk (vrouwelijk) lichaam. heel bijzonder. enjoy!

Minca ( dichtbij ) Santa Marta. Een klein dorpje in de bergen, maar met ontzettende mooie natuur. Manizales ( heb ik gewoond en ervaren als een zeer leuke studentenstad. Islas de San Bernardo eilanden zijn ook inderdaad erg mooi, wel prijzig. En vergeet valle de Cocora (Salento) niet! Ontzettend mooi om te wandelen met een adembenemend uitzicht!

Geniet ervan het is een fantastisch land!

Gr Bjorn

Mijn highlights:

• Valle de Cocora (bij Salento), prachtig bergachtig gebied met superhoge wax palmbomen en mistbossen
  • Villa de Leyva doordeweeks, toeristisch maar erg relaxed en mooi dorp, mis niet de nabijgelegen hot springs die nog niet in Lonely Planet staan (leuk om 's avonds in het donker heen te gaan, en naar de sterren te staren vanuit zo’n natuurlijk heet mineraalbad)
  • Termales de Santa Rosa (koffieregio), heel erg mooie spa / hot springs, en lekker

Foto’s via mijn blog te vinden… http://blog.travelpod.com/travel-blog/cecilia74/10/tpod.html

1 like

Beste reisliefhebbers,

Als afstudeerscriptie doe ik onderzoek naar het imago van Colombia onder Nederlandse reizigers 21+. Zowel voor mijn opdrachtgever Avila Reizen als mijzelf is het van groot belang dat onderstaande enquête zo vaak mogelijk ingevuld wordt, zodat er betrouwbare en valide resultaten uit zullen komen. Onder de respondenten verloot ik het mooie boek ‘100 mooiste schatten van Latijns Amerika’, dus je kan er ook nog iets leuks mee winnen! Het invullen neemt zo’n 5 tot 10 minuten in beslag.

Alvast ontzettend bedankt!!

Met vriendelijke groet,
Jessica Trippelvitz

http://www.thesistools.com/web/?id=343057

Beste Jessica! Ik heb even een post gemaakt op de facebook pagina van Colombia Fácil. Redirecting.... Succes met het onderzoek! Groetjes.

• Medellin (city of the year 2012, meest innovatieve stad 2012, etc…): vanalles te beleven qua cultuur.
  • Rio Claro (enkele uurtjes buiten Medellin)
  • El Peñol en Guatapé
  • Santa Fé de Antioquia
  • Fredonia
  • Parque Tayrona
  • Ciudad Perdida blijft een fantastische trekking
  • Als het iets meer off the beaten track mag zijn: Caño Cristales (in de juiste periode)
  • en ook La Guajira (bekijk voor mooie beeldjes zeker eens ‘Los viajes del viento’)

Ontzettend bedankt!!! U heeft mij erg geholpen :slight_smile: