Even een berichtje heb net een tocht gemaakt door Colombia enkele specifieke plaatsen bezocht: San Agustin, Popayan, Cartagena en Bogota. Ik ken Colombia al sinds 1985 en wilde enkele specifiek plaatsen bezoeken ( ik spreek vloeiend spaans en dat helpt wel)
Bogota: La Candelaria is de plek waar je alle belangrijke musea’s hebt, bv Botero, Goud museum, Banco de Colombia museum etc. La Candelaria is veilig overdag, veel politie, maar na 6 uur wordt het gebied toch wel unheimisch, weinig tot geen politie meer, je wordt veel lastig gevallen door zwervers, drugs verslaafden en opgeschoten jongens, als je ze afpoedert in voeiend spaans gaan ze weg, maar het blijft vervelend.
Popayan, een mooie stad om te bezoeken, maar wel een slapende stad weinig te beleven. Van Popayan per bus naar San Agustin, het duurt ongeveer 5 uur, de helft van de tijd op een behoorlijk slechte weg. Je wordt afgezet op een kruispunt 15km van San Agustin, daar neem je een pick-up trucje naar San Agustin centrum. (geen ander vervoer nemen!)
San Agustin is heel interessant, heb geslapen in een juweel van een hotel (Akawanka Lodge) van hier uit het archeologisch park bezocht, een paard ritje gemaakt van 3 uur naar andere afgelegen gebieden Col Pesos 60,000 (ik heb nog nooit paard gereden maar dat ging heel goed alleen stijve benen de volgende dag) Een hele dag met een jeep een tocht gemaakt Col Pesos 120,00 (allemaal geregeld door het hotel. (terug weer naar Popayan)
Cartagena was ook de moeite waard, het hotel Casa Gloria was niet erg goed, ze hebben een paar goede kamers maar de meeste zijn niet groter dan 3m x 3m en geen warm water.