Zoveel landen, zoveel recepten. Wat vind jij van het Franse eten?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!
Zoveel landen, zoveel recepten. Wat vind jij van het Franse eten?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!
ik ben een grote,heel grote liefhebber van de franse keuken,ik vind hun trippes ,cassoulets,kikkerbillensoep etc etc formidable.We zijn grote Frankrijk liefhebbers en ,eerlijk, we hebben nog niet veel minder goed gegetenDe franse keuken,is naast onze keuken het van het.
Net als in elk ander land heeft ook de Franse keuken duidelijke minpunten. Als hier om twaalf uur precies alle werknemers het werk neerleggen voor de warme hap, veelal in een restaurant, eten ze hier op het Franse platteland het “gewone” Franse voedsel. En dat is voor mij van veel mindere kwaliteit dan het Nederlandse eten.
Tournedos “Rossini”, Chateaubriand, Pêche Melba maar ook de baguette en de croissantjes zijn haast niet te evenaren en heerlijk van smaak. In een woord: delicieux.
:wereld:inderdaad le TOURNEDOS rosini,mijn lievelings gerecht,succulant,en tot slot een poire belle Helene
Voor een Fransman is zo ongeveer alles eetbaar.
Gelukkig worden er nog maar hoogst zelden puttertjes en andere kleine vogeltjes gefrituurd of ingelegd in cognac.
Gelukkig ook dat men tegenwoordig steeds meer open staat voor “zuiver” eten, dus ook voor onbespoten en/of niet genetisch gemodificeerde produkten. Er is dus altijd wel een “producteur” van iets lekkers in de buurt te vinden.
Je kunt het treffen: een achterafadresje waar op bescheiden wijze de sterren van de hemel worden gekookt door moeder de vrouw of de zoon des huizes, met smaken die je nooit meer vergeet en een kleine maar mooie wijnkaart. En dat voor een “petit prix”.
Maar het omgekeerde kan ook zomaar gebeuren: een lokaal aanbevolen restaurantje waar de haricots verts eerst een uur of drie gekookt hebben alvorens ze bruin, slap en smakeloos op je bord belanden, nadat je de beschimmelde huisgemaakte rillette teruggegeven hebt en waar de wijn het stadium van azijn erg dicht nadert.
Uit eten in Frankrijk blijft nog altijd een ontdekkingstocht vol verrassingen.
Zowel uitgebreid als eenvoudig. Wel gezond en zo vers mogelijk. Mijn ervaring is dat heel veel Fransen etenstijd niet alleen een tijdstip vinden waarop ze gaan eten nee,ze nemen er de tijd voor. Daar doe je het toch voor? Snelle hap in de warmte:zon02: van Zuid Frankrijk? Nee rustig in de schaduw, geniet en rust daarna. :slapen: Geweldig, een manier van leven waar je toch oud mee kunt worden. A demain!! Bon appetit:vak02::cheer:
Over het algemeen heb ik in Frankrijk prima gegeten, met soms zeer positieve uitschieters (ooit goddelijke forel bij een vaag restaurantje in the middle of nowhere, ergens in de Vogezen) maar uiteraard ook wat teleurstellingen. Maar heel spectaculair? Nee, eigenlijk niet. Als het dan toch een beetje dicht bij huis moet blijven (dus even geen Azië…), geef mij dan maar de (Zuid-)Duitse keuken…
In het zuiden hebben ze nog goede gedroogde hesp,jambon blanc en de pate is ook goed.Camenbert,salade,groenten,pain zijn topkwaliteit.Als ik er ben doe ik mijn inkopen daar.Flesje wijn mag er ook bij.
Het noorden = eten als bij ons