De Fransen worden in de wereld weleens geprezen om hun gezonde leefstijl. Voeding heeft hier veel mee te maken; de Franse keuken kent dan ook vele (gezonde) heerlijkheden.
Als echte kenner van de Franse keuken, wat zou jij andere reizigers aanraden tijdens een bezoek aan Frankrijk?
Stem hierboven in de peiling en geef hieronder even een toelichting op je antwoord!
Ik woon in Frankrijk en moet zeggen dat sinds ik hier woon de geitenkaasjes ben gaan waarderen. De meeste zijn ‘slechts’ 20% vet en er zijn zoveel smaken dat je altijd wel iets vindt wat echt lekker is.
Trouwens op rocherouge.fr vindt je onder colums bijzonder humoristische verhalen over het leven en eten van de fransen zelf.:zon02:
Ik heb in Lyon gewoond en waardeerde altijd de charcuterie waar Lyon om bekend is.
Verder de salades zijn erg lekker en vooral de salade Niçoise. Van kaas heb ik ook zeer genoten vooral van de geitenkaasjes die er in allerlei soorten zijn .De verse geitenkaas is wel het lekkerste. Wat ik niet lekker vond zijn de potages. aardappelsoep met venkel en allerlei andere groenten en dan fijn gemalen. Brood heeft mij niet zo bekoord. De fiselles dit zijn zeer dunne stokbroodjes in Lyon, zijn erg moeilijk te bijten en na een paar weken was mijn hele gehemelte kapot en de vullingen uit mijn tanden gevallen. Tegenwoordig is er gelukkig wel wat meer bruin brood te koop.
Marieca.