Wat eet jij meestal in Frankrijk?

“Wat de boer niet kent, dat eet hij niet”. Wat staat er over het algemeen bij jou op het menu in Framkrijk?

Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe.

heb ooit eens in een frans hotelletje gegeten en we kregen iets speciaals, wat het was weet ik nog niet, of het vis vlees of gevogelte was, wat ik wel weet dat de hap die ik nam wel vijf zes keer op en neer ging voordat het in mijn maag bleef.
Ben er achteraf niet ziek van geweest, toch nog een meevaller, dit gebeurde klein dertig jaar geleden, maar blijft lang hangen.
gr wakabi2

Als voor gerecht sprot gebakken in olie(zijn van die heel kleine visjes met kop en al) super lekker.
Daarna een “plateau fruits de mer” al die zee vruchten super lekker.
Met een heerlijk wijntje
Als laatste een chocomousse.
en ondertussen genieten van de zee of haventje zoals Douville-Trouville.
Dit is leven zoals God in frankrijk (een gezegde van bij ons)

Klein gezellig restaurantje in het zuiden van Frankrijk. Geen keuze kunnen maken uit al het lekkers. De ober wist dat we graag vis aten. Hij was voor ons bereid aan de kok te vragen ‘iets met vis’ te doen. Nooit lekkerder gegeten dan toen.
Als we in Frankrijk zijn passen we onze eetgewoontes aan aan de streek. Genieten van alle lekkers wat er op de markten te koop is, lekker wijntje erbij en onze dag kan niet meer stuk.

Ik smaak graag de crème brulé, alsook de heerlijke Franse kazen als nagerecht.

Wat je absoluut niet mag vergeten zijn de croissants! Een heerlijk knapperig-verse botercroissant met een streepje confiture, ook dat is petit déjeuner,heb er veel indertijd van gegeten!

Lekker een salade Périgourdine (met Gesiers en walnoten), een stuk eend -maakt niet uit welk onderdeel- en pommes de terre Sarladaises!

Lekkor!

Inderdaad, eend werd daar ook heelrijk klaar gemaakt, vooral in Lourdes. :dag: