Zoveel landen, zoveel recepten. Wat vind jij van het Afrikaanse eten?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!
Zoveel landen, zoveel recepten. Wat vind jij van het Afrikaanse eten?
Stem hierboven en licht eventueel hieronder je mening toe!
Het eten in ons Keniaans (Mombasa) hotel was niet lekker! De lodges tijdens onze safari hadden iets gevarieerder eten maar voor het eten ga ik echt niet terug naar Kenia! Ik moet er wel bij vermelden dat ik geen vis eet…
ik ben een heel makkelijke eter maar , inwonend bij een gastgezin in Ghana, was ik toch in 6 weken 8 kilo afgevallen.In de ochtend alleen een stuk brood en s’-avonds,traditioneel buiten op een houtskoolvuurtje gekookt,een pasta overdekt met een doorgekookte smakeloze vleesmassa, was toch niet erg geschikt voor mij maag en smaak, Ik kon het, ondanks de honger, toch niet weg krijgen.
ben in Ghana geweest en vond het eten wel gaan. Zolang er maar geen gedroogde vis in zat was het best smakelijk. Groetjes, Ineke:zon02:
Veel visgerechten uit Kaap Verdie, ook in Senegal zijn echt heel lekker.
Volgende maand (maart 2011) ben ik weer 4 weken in Senegal (incl. Casamance, Ziguinchor). Ik zie er naar uit…vooral eten bij de plaatselijke bevolking is heerlijk.
Het Zuid afrikaans eten is ZEER lekker
ik woon in tanzania,en ik vind het eten heerlijk,alles is vers,vis,vlees,fruit,groente.
hier word alles zorgvuldig klaargemaakt,ook op zijn europees.
en thuis in nederland zijn er toch ook dingen die we niet lusten.
Het Afrikaanse eten in het binnenland is niet te vreten! Maar goed ze hebben niks anders he. Rijst met bruine bonen in jaja, bruine bonensaus. Of nog beter Ugali/pap.
Het eten in de afrikaanse landen is zo verschillend wat bereiding en smaak betreft, maar over het algemeen erg smakelijk.
De stoofpotjes zijn mijn favoriet meestal klaargemaakt met kip of lamsvlees, ui,tomaten, kruiden,knoflook en je hebt daardoor minder kans op maag- en darmklachten.
Zelfs van "vegetarische"gerechten is de smaak goed.
Tussen het Afrikaanse eten zit een continent van verschil!
Je kunt couscous en ugali / nsima en braai niet op één hoop gooien.
das waar ik vind zuid afrikaans eten lekker over derest kan ik niet meespreken
braai droéwors billtong chili bites salt en vineger chips enz…
Ik moet zeggen dat ik in Zuid Afrika goed gegeten heb, ook in de tentjes langs de weg waar de mensen zelf ook hun eten haalden. De stoofpotjes vond ik smakelijk en de visgerechten waren een streling voor de tong!Zo heb ik ze hier nog niet geproefd!