“Wat de boer niet kent, dat eet hij niet”. Wat staat er over het algemeen bij jou op het menu in Afrika?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe.
“Wat de boer niet kent, dat eet hij niet”. Wat staat er over het algemeen bij jou op het menu in Afrika?
Stem hierboven in de peiling en licht eventueel hieronder je antwoord toe.
wij eten ‘lokaal’ aangevuld met extra groenten want anders is het echt te ‘kaal’ qua vitaminen. Vrijwilligers uit NL eten er graag extra salade bij en 's avonds willen ze nogal eens kaas ‘snaaien’.
https://picasaweb.google.com/115420566191229649424/DakarkidsDakarkidsInfo#5607579341668086130
Bij de vraag heb ik Afrikaans ingevuld, maar uiteraard is het mengeling van (vooral) Afrikaans, en west europees.
Gr. Alex
Ben nogal liefhebber van spaghetti.Niet kapot van rijst.
Alleen findi krijg ik niet door de strot(rioollucht, heb me eens flink gehouden door wat happen te nemen…wat een viezigheid.Nooit meer.)en attaya tast mijn maag aan…
Voedsel van kraampjes neem ik niet,drinkwater uit afgesloten flessen,geen ijsklontjes
Voor de rest zie ik wel
Ben regelmatig in Gambia. Wanneer ik daar bij vrienden eet, is het altijd gambiaans. Ook in de restaurants kies ik meestal voor het gambiaanse menu. Domoda, yassa, benachin en affra zijn mijn favorieten
Als het er goed doorbakken/doorkookt uitziet, eet ik Afrikaans. Anders maak ik zelf even een pannetje rijst/pasta klaar.
Wat is er nou, als je goed uitkijkt, lekkerder dan een onvervalste Afrikaanse Stoofpot. Zelf kun je ook de lekkerste gerechten maken, een beetje fantasie, kruiden, tomaten, uien, knoflook, etc.etc. een mens is al gauw tevreden hoor met wat rijst, pasta of brood.
stoofpotjie, bobotie, braai, sjokolade koek…mmmmmm, Zuid-Afrika!
King klip…Z.A., waterfront,Kaapstad
Op onze rondreizen overnachten we meestal in diverse accomodaties.
Hier eten we wat de pot schaft. Van afrikaans (vaak braai), maar ook eten gebaseerd op europees eten.
Soms is het zeer eenvoudig, maar de andere keer weer heel uitgebreid.
Het is steeds weer een verrassing waar we terechtkomen en dat heeft zijn afrikaanse charme.
Ow ja, heerlijk! :drool:
Volgens mij vergeet je iets belangrijks: De 3kg texan steak!
Haa, maar die braaien we natuurlijk!
Kort geleden ben ik 5 weken in Kenia bij een vriendin geweest, zij paste het menu aan met patat, gekookte aardappelen en pasta. Maar ik heb ook Ugali gegeten een deegbal van maismeel die uiteraard met de handen wordt gegeten. Een gerecht met vlees en oorspronkelijk een gerecht van de Luo stam maar intussen in heel Kenia een gebruikelijk menu (is mij verteld) Daarnaast veel vis uit het Victoriameer en natuurlijk stoofvlees en kip gegeten. Haar zus kwam op bezoek met een levende kip die als avondmaal diende, verser kan het niet.
gewoon wat de pot schaft > mukeke, ndagala, brochette de chêvre, ubugali.