Wij gaan over een paar weekjes richting Durban. Nu wilde ik wat cup a soup meenemen en wat Nescafe koffie sticks en completa.
Moet je dit aangeven of kan dit zonder problemen meegenomen worden.
Bedankt.
Plume
Je kan dit ook gewoon in Zuid Afrika kopen.
En aangeven? Nee hoef niet, nooit teveel vertellen hier aan de douane… Wat niet weet, wat niet deert.
Idd zonde van de ruimte, je kan echt allllles krijgen. De appie is echt niets vergeleken bij de zuid afrikaanse spar!
Via Wereldwijzer app
Zelf drop kan je in Zuid Afrika kopen, ja je moet alleen wete waar, want overal drop kopen, kan niet…
Enige wat je mee zou kunnen nemen is echte Nederlandse kaas! Smaakt toch een stuk lekkerder mijns inziens. ![]()
Nu kan je ook in ZA kopen hoor. Wordt geïmporteerd door Frico. Zelf de lokalen boeren kunnen die super lekker maken en heeft meer smaak dan die meuk bij de supers. Bijvoorbeeld de boerenmarkt, elke zaterdagochtend, heel vroeg, Pretoria, 2x per maand Irene market, en natuurlijk Van Gaalen kaasmakerijen in Hartrbeespoor.
Geloof ik direct, maar ik vond het als toerist best lastig om dit precies te vinden. Moet je ook maar toevallig op het juiste moment op de juiste plaats zijn én het weten! Daarom zou het geen kwaad kunnen om het mee te nemen. ![]()
De kaas uit de supermarkt is of onbetaalbaar of niet super lekker. Kleine stukjes gouda kaas, kleine blokjes meer, zijn er wel te koop voor wat geld en zijn prima te eten. Maar kost wel veel meer dan in Nederland!
Kaas is nu toevallig het enige dat we nooit meer zullen meenemen naar Zuid-Afrika, nadat we in JNB de snuffelhonden zagen rondlopen (bovendien is het volgens mij verboden).
Ik vind ook dat de betere kazen in ZA eerder duur zijn, maar men is tenslotte met vakantie en kan zich dan na een paar weken thuis opnieuw verheugen op een uitgebreid assortiment superlekkere kazen - maw tijdens de vakantie gewoon even iets anders eten, hoewel “die koue vleis” ook niet echt aan onze verwachtingen voldoet. De eieren zijn er des te lekkerder!
Als je ergens een lokale kaasboer tegenkomt (desnoods op een marktje): binnenspringen, proeven en kopen wat je lekker vindt! Zo hebben wij al menige leuke verrassing gehad.
Groetjes,
Toetske
Tuurlijk kost het meer de geïmporteerde kaas meer, maar is wel heerlijk, zeker als je hier woont. De lokale kaas ( in de supers) is gewoon niet lekker, en zeker geen Gouda hoor. Gewoon niet kopen.
En kaas zelf meenemen mag zeker niet .
Dank jullie wel voor de reacties. Ik zal dus alles maar in Zuid-Afrika inslaan. We moeten daar toch boodschappen doen. Kaas nemen we nooit mee op vakantie, ook al zijn we Hollanders wij houden niet zo van kaas.