Ik ga december naar zuid afrika op familiebezoek
We vliegen van Belgie via Cairo naar Johannesburg. Mijn vraag is zouden we koffie mee mogen nemen naar ginder? Omdat ze ginder graag Belgische koffie willen En ook anderom als we terugkomen Koffie van ginder meebrengen. Wie weet dit en kan me meer tips geven hierover. en over het telefoneren naar belgie had ik ook graag wat meer geweten
Ja maar ik ben een beetje bang als ze het toch zien dat ik het vliegtuig niet op kan. vooral in Cairo dan. Maar als ik het aangeef zou het dus niet mogen denkt ge?
Goed verpakken, in folie en plastic en tussen de kleding stoppen in je valies, meestal is het al luchtdicht verpakt (die koffie.) en je koffer wordt toch doorgelabeld in Cairo of niet soms.
Je moet een weten wat Nederlanders allemaal al niet meenemen voor hier (hagelslag, drop etc.) mag je ook niet meenemen.
Ik weet niet hoe het contact goed te houden met Belgie (mijn kids) als ik ginder ben
kan ik gewoon mijn gsm meenemen en ginder een kaartje kopen en is dit duur? En internetten?
Want mijn schoonzus in Zuid Afrika heeft geen pc
En mss nog een vraagje waar je me mee kan helpen Ik wou de kinderen van haar verrassen met een playstation omdat ze het financieel niet kunnen, maar dat is een andere versie dan ons, is dat daar ook 2dehands te koop of is dat duur? weet je daar iets over
zeker bedankt om te reageren op mijn vraagjes sanny
Telefoneren, je kan bij iedere supermarket een Telkom (telefoon ) kaart kopen, om naar Belgie t bellen, je moet dan een speciaal nummer bellen om goedkoop te bellen. Dus dat is geen probleem.
Ja 2e hands playstations, geen idee, maar ook in ZA heb je Toy;srus. Kijk daar even. Geen idee wat ze hier kosten. Ook andere electronica zaken hebben ze ze vast. Incrediable connections bijvoorbeeld.
Je kan hier voor je lockvrije gsm een sim kaartje kopen, kan je binnen ZA goedkoper bellen. Of neem zelfs een laptop mee, koop een dongle (bij Vodacom) en bundel en je kan op het internet. Maar het internet is hier langzaam en duur jammer genoeg.
Hier kun je de code vinden en wat je het kost om naar Belgie te bellen Sanny. De kaart waar je naar moet vragen (maar die je overal zult zien) heet Worldcall van Telkom. Die code staat overigens ook op de documentatie die je bij je kaart krijgt.
Internetten kun je praktisch op elke hoek van de straat doen.
Kees,
Dank u, deze kaart kan ik waarschijnlijk al ergens aan de luchthaven in Johannesburg kopen, is dit een kaart waar ik alleen met vast telefoon mee kan bellen of ook met gsm?
Woon je nu trouwens in Suid Afrika?
Ik zou zo graag billtong en ander voedsel willen meebrengen naar Belgie maar dat mag niet grrr
Misschien dat jij een andere weg weet waar ik in de toekomst Suid Afrikaans eten kan kopen vanuit Belgie. Ben reeds een paar keer in Amersfoort geweest bij De spens maar is duur pfff
maar zeker al bedankt voor de informatie
groeten Sanny
Graag gedaan! Ja, die kaarten zijn ook op de luchthaven verkrijgbaar bij bijvoorbeeld een krantenkiosk. Je kunt ze ook met een mobiele telefoon gebruiken, maar reken dan wel op een hogere minuutprijs.
Ik woon (helaas!) niet in Zuid-Afrika. Voedsel meenemen mag inderdaad officieel niet nee, maar, zoals Thatch22 hieronder ook al zegt, gewoon goed verpakken en onderin je koffer/tas meenemen. Geen haan die er naar kraait!
Echt dichtbij in de buurt van Springs Joburg, ligt niets maar ietsje verder.
Pilanus park, ongeveer 1 uur rijden van Joburg. Daar kan je zelf rijden. http://www.pilanesberg-game-reserve.co.za Entree R 20 per auto en R 65 p.p. voor een dag.(Ligt tegen Sun City aan)
Ietjes verder ligt Madikwe, ook mooi www.madikwe-game-reserve.co.za
Of ietjes luxer naar Welgevonden park in het Watergebergte een super mooi park, met de big 5 en geen malaria. www.welgevonden.org.
Kan je niet zelf rijden en er zijn 2 lodges waar ook de prijs niet zo hoog zijn. vraag een offerte aan. Die prijs is dan incl 3 maaltijden en 22 game drive per dag. Persoonlijk is dit mijn favourite park. En nee niet Kruger Park. Daar komen te veel touristen.
Kruger park, is zeker 6 a 7 rijden van Jo burg. En onderkomen moet je van te voren boeken in dit park, of net daarbuiten. sanparks.org.za