Thailand kent vele festivals/feesten. Maar wat vind jij nu het leukste festival in Thailand ?
Hierboven kan je een keuze maken die je eventueel hieronder nog kan toelichten.
Loy Kratong 2007 heeft bij mij veel indruk gemaakt ik verbleef toen net buiten chang mai vanwaar ik een schitterend uitzicht had op alle lampionen/balonnen welke aldaar brandend de lucht in gingen en dat zag er echt prachtig uit
groet dirk :chin:
Songkran ga ik dit jaar in Ban Dung & Udon Thani vieren dus ben errug benieuwd…
Twee jaar geleden het River Kwai Bridge Festival meegemaakt, dat ik zeer indrukwekkend vond… Dus als je eind november/begin december in Kanchanaburi bent, is dit festival zeker de moeite waard !
Loy Krathong,heb ik net zoals Dirkpie mee gemaakt in Chiangmai!Echt prachtig al die lampionen in de lucht('savonds)het heeft iets,rustgevend,magisch,vrolijkheid en ook romantisch!(zo voel ik dat aan)De verjaardagen van de koning,heb ik al verschillende keren meegemaakt,(verleden maand o:a!groot opgezette festiviteiten,vond het zelf een beetje overdreven(maar alle spektakels worden door sponsers betaald,hebben ze mij gezegd)Nu komen we bij het Songkran feest,heb geen enkel bezwaar dat ze mij besprenkelen met water,maar die kalk kunnen ze beter bij mij achterwege laten!gegroet:georgessiam.
Sonkran het laatst meegemaakt in 2006 op Koh Samui leuke ervaring maar “gelukkig” wordt het daar maar 1 dag gevierd.
Vind Loy Kratong ook zeer leuk en verloopt ordelijker, kies daarom voor Loy Kratong.
Ook het Rocket Festival van Yasothon natuulijk, maar meer omdat mijn Tilac daarvan komt.
Dit jaar slaan we helaas de vakantie over, de planning was eind maart tot eind april dus met de Songkran.
We gaan binnenkort verhuizen, ook leuk.
Songkran dit jaar in Koh Chang meegemaakt. Leuk.
NONG KAI NAGA FIREBALL FESTIVAL
Een paar jaar geleden waren wij in oktober in Nong Kai tijdens het Nong Kai Naga Fireball festival, heel leuk met op de dag Dragonboatraces tussen teams uit Laos,Thailand.Cambodja. s,avonds stond het hele stadje aan de oevers van de Mekong om de fireballs die uitgespuwd worden door de draak zo wil het verhaal te zien, men weet nog steeds de oorsprong van deze vuurballen niet en denkt dat het een natuurkundig verschijnsel is.
De volgende dag waren wij in Vientianne waar ook de hele stad vol van festiviteiten bij de rivier was.
Deze festiviteiten duren een dag of 5 zeker de moeite waard als je rond die tijd daar in de buurt ben.
Theo
Ja dit willen wij ook nog een keer zien lijkt me een geweldig verschijnsel, goed aangehaald Theo.
Over het naga fireball festival,had een paar maanden geleden een documentaire gezien op televisie,over dit fenomeen,ook in de geburen van Nong Kai was er een dorpje(naam schiet mij niet te binnen)waar in een plaatselijke kerkhof vreemde geluiden waren in een gesloten graftombe!(de plaatselijke bevolking zegde dat er een geest rondslenterde op de begraafplaats)Een amerikaans team had dit onderzocht,men had microfoontjes verstopt in een graftombe,achteraf had men de tapes laten onderzoeken in een labo in Amerika,en het geluid was door een thaise tolk vertaald,de stem in de graftombe zegde,“blijf weg van de begraafplaats”!! dit wou ik ff vermelden.gegroet:georgessiam.
deze keuzestemlijst zal eerder verraden wanneer de meesten in thailand verblijven, denk ik zo. En de leeftijd-dat watersmijtnieuwjaar, genaamd Songkran,-hoe ouder-hoe minder zin eraan.
Nee hoor kom meestal in Juli & augustus tijdens de kindervakantie’s en anders maakt het me niet veel uit, het gaat tenslotte om vakantie, en om eens een festiviteit mee te maken is leuk meegenomen ter ontdekking.
Ik vindt Loy Krathong wel indrukwekkend heb dit al paar keer meegemaakt.Maar ik moet zeggen dat het moeilijk kiezen is,want in de lijst staan meer leuke dingen songkran is ook te gek. Eigenlijk zijn de meeste feesten erg leuk. En omdat mijn wederhelft thaise is wordt ik er ook makkelijk in betrokken zo vier ik het met mijn schoonfamilie en dan is het heel leuk en intens.
Jammer Dave dat ik het nu pas zie (niet goed opgelet) ik ben net 5 weekjes terug en had dit dus kunnen zien.In ieder geval iets voor eind van het jaar om rekening mee te houden.Nog 4 maandjes eind mei en dan mag ik weer.Daar klamp ik mijn eigen weer aan vast dan gaat de tijd weer snel. In ieder geval bedankt voor de tip.