Songkran Festival(Thailand)

Songkran of het feest van het water zoals het ook wordt vernoemd,luid het Thaise nieuwjaar in.
Het festival dat gewoonlijk 3dagen(13/15april)en in andere steden soms een week duren, gaan de meeste mensen uit de grote steden terug naar hun eigen provincies,om samen met hun gezin dit feest te beleven.
Langs de weg staan hele families met emmers water,tuinslangen en waterpistolen klaar om voorbijgangers nat te spuiten.
Songkran staat ook in Thailand bekend als de 7gevaarlijke dagen.
In die periode gebeuren meer dan 4000 ongelukken,meestal door bestuurders die dronken rijden!
De meeste mensen onderons hebben dit al wel eens life meegemaakt!Mijn vraag:Wat doe je dan als je in die periode in het land vertoefd,mee doen?
Ik heb hierboven een paar opties geplaatst, voor je stemgedrag kan je hieronder je motivatie toelichten!gegroet:georgessiam.

De opties zie ik nog niet :slight_smile:

Maar ik ga het over 2 weken voor het eerst meemaken. Zal wat leuke foto’s maken zodat men kan zien hoe dit in een klein dorpje in de Isan (Ban Dung) gevierd wordt en in Udon Thani.

Moet nog wel eerst ff een supersoaker aanschaffen ! Elke Thai die mij nat maakt, krijgt zelf de volle lading lol2

Dan zou ik een onderwatercamera meenemen, anders overleeft ie het niet.

Groet,

Peter

He ik ga ook over 2 weken, davenuman. Vandaag sprak ik nog een klant, die vond Songkran leuker dan oud en nieuw hier.

In 2006 gevierd op Koh Samui waar het maar een dag is, bij het resort gestaan met een grote waterslang etc het was geweldig om mee te maken, we zouden eigenlijk dit jaar weer gaan maar door andere verplichtingen geen doorgang kunnen vinden.

Verleden jaar meegemaakt op Koh Chang. Werd als farang helaas niet ontzien. Sterker nog: ik werd met een wit poeder ingesmeerd. Wat het ook moge betekenen. Het was leuk maar we zullen het niet meer meemaken omdat het op die tijd ontzettend heet was/is.

Tjaa,2jaar terug heb ik het ook meegemaakt Ton,ik vond het geweldig dan kon ik niet zeggen van mijn vriendin.
Zij is er helemaal niet voor te vinden,ze durf zelf niet alleen naar buiten komen,bang dat ze wordt besprenkeld met water.
In iedergeval bedankt voor je reactie Ton,gegroet:georgessiam.:chin:

Hallo,

Ik heb het nog meegemaakt maar het lijkt met best grappig. Ik heb wel foto’s gezien van vrienden van mij die hadden inderdaad foto’s gemaakt met een camera met een onderwaterjas erom heen je camera gaat het anders echt niet overleven. Wat je ook kan doen is zo’n onderwater wegwerp camera kopen.

songkran hier gelukkig maar een dag heb het ook een keer 5 dgn meegemaakt en dat vond ik teveel. 1 a2 dgn precies genoeg vind ik.

Ja op Koh Tao is het ook maar 1 dag volgens mij is dat ook wel genoeg inderdaad. In Chiang Mai zijn ze er zeer goed in heb ik begrepen.

hoi allemaal
ik maak het elk jaar hier mee op samui.
jammer genoeg hebben wij het maar 1 dag hier.
echt leuk jong oud iedereen doet eraan mee.
de waterpistolen liggen alweer in de winkels.
maar het is inderdaad ook gevaarlijk.
ze gooien je zo van je bike af.
dus doe je mee neem niks mee.
geen telefoon ,camera ,geld etc etc
of verpak alles waterdicht.
en kijk uit op de weg have fun.

De Thais nemen jou met emmers en waterslangen te grazen daar ga jij het tegen afleggen met je supersoakertje…lol2

ja als je dat wilt winnen zou ik eens met de brandweer gaan praten lol2lol2

Als je geen waterpistool hebt is dit ook een optie!!

Hallo Georges,
Dan win je het altijd. En wanneer je hoog zit, wie weet blijf je droog.

Ton:lol:

Ik vond het grappig,was het spijtig genoeg vergeten om het bij de topicpeiling te voegen Ton.