Songkran (Thais Nieuwjaar)

Binnenkort (13 april) is het weer Songkran in Thailand. Een zeer uitbundig feest dat je echt eens moet meemaken. Ik ben benieuwd naar ervaringen van reizigers die daar al eens eerder rond deze tijd geweest zijn! Positief en negatief en misschien dat iemand nog mooie foto’s heeft?

Meer achtergrondinformatie over Songkran zelf vindt je op:

http://kanom.woelmuis.nl/songkran.php

Mvg,

Jeroen

Heb ervan gehoord…wil het zeker een keer meemaken…
volgend jaar wellicht!

ik heb het feest in 2005 meegemaakt en het was echt super. Ik heb echter mijn camera niet meegenomen alleen de “schade” van mezelf even op de foto gezet, doorweekt en met allemaal poeder :wink:

het is echt superleuk, maar je camera ontkomt niet aan water dus niet meegenomen. Het is echt 1 groot watergevecht en niemand ontkomt er aan wij werden 's ochtends al bij het gewekt worden natgemaakt, toen snel klaar gemaakt en aan de kant van de weg voorbij gangers natgegooid :smiley: het is ontzettend warm in die tijd van het jaar dus het nat worden is geen enkel probleem :wink: vooral lekker veel plezier maken :smiley:

Wij zijn dit jaar ook in Thailand tijdens deze feesten…we zullen zien, Ben benieuwd

Wij arriveren op 13 april om 7 uur 's ochtends in Bangkok dus ik hoop dat we de bagage droog over krijgen naar het hotel, maar als we een beetje hebben kunnen slapen in het vliegtuig gaan we daarna uiteraard lekker meedoen. :wink:

Ben benieuwd naar de verhalen als je weer terug bent! Je bent nu in elk geval wel goed voorbereid :zon:

Ik denk dat ik maar meteen zo’n supersoaker aanschaf… :slywink:

Ik heb 2 jaar geleden Songkran in Laos gevierd. Geen meel, wel een hoop water…

Ik had geen supersoaker, maar bekertjes/flessen water en tuinslangen van locals kom je ook een eind :wink:

Een verslagje: Out of Asia.nl - Pakse

Leuk hoor, ik maakte trouwens maar een geintje toen ik dat zei over die supersoaker maar zie nu op een foto die bij het verslag staat inderdaad een jongetje met zo’n ding in z’n handen staan :o nah, dat gaat me toch net iets te ver (denk ik nu hoor, maar wie weet misschien leef ik me onder invloed van een flinke jetlag wel zo in dat ik ook ineens een waas voor m’n ogen krijg :rolleyes: ) gezellig wat ruilen met de locals lijkt me toch eigenlijk veel leuker, geen idee wat het voor moet stellen maar deze smilie kan best door voor een tuinslangspuiter tijdens het Songkran toch! :vak01:

Nou we zijn nu weer in Bangkok…gisteren lekker nat geworden inChiang Mai. Het is echt een super-leuk feestje dat de mensen er van maken. En alle toeristen doen gezellig mee.
TIP: neem je super-soacker mee!!

Wij gaan nu lekker naar Ko Tao!!!:evil:

Wat een manier om je vakantie te beginnen, GEWELDIG! :zon02:

Onderweg naar de grote parade vonden wij het eigenlijk nog het leukst, families onder elkaar, dikke pret, voor we ons goed en wel aan konden sluiten bij de grote massa hadden we al geen droge draad meer aan ons lijf. :biggrin: