Dat vervoer wat voller is dan normaal tijdens deze periode is mij bekend, maar trekken de mensen ook volledig de hotels en verblijven in, of hoef je je geen zorgen te maken over een dak boven je hoofd?
wij komen in bkk aan tijdens Songkran. Zijn van plan om nog wat dingen in te kopen voordat we verder trekken.(gaan via Ayutthaya of Sukothai naar ChangMai) Is dit shoppen mogelijk of wordt alles geblokkeerd van het normale leven? :vak01:
Op alle hoeken van de straten staan er mensen met vaten water en talk,om de voorbijgangers te besprenkelen.(vooral aan de ratchadamoen road,bkk)Het kan dikwijls gebeuren dat er verkeersopstoppingen zijn!Oppassen als je met de taxi of tuk tuks meerijdt,die voertuigen ontsnappen ook niet aan een portie water!Nu om te zeggen dat de hotels volgeboekt zijn tijdens het “songkran festival”,ietjes meer dan anders,maar ik zou er niet van wakker liggen,hotels&guesthouses in overvloed!Nog een tip altijd een kamer boeken rond de middag(aflossing van de wacht als je weet wat ik bedoel)gegroet:georgessiam.
haha nee je zal er niet van smelten en een beetje koud water in de hitte van bangkok kan ook geen kwaad maar let wel goed op als je een camera meeneemt de straat op deze kunnen meestal niet zo goed tegen de combinatie van water en kalk
voor wat je vraag of je rekening moet houden met extra gasten in de hotels/guesthouses tijdens dit festival wel het is drukker dan anders maar in bangkok zijn zoveel slaap gelegenheden dat je met niet al te veel moeite wel iets naar je keuze kan vinden
Mij stoort het uberhaupt niet,maar mijn vriendin huiverd van al die toestanden.We hebben altijd ruzie,dan moet ik de brave thaise mensen zeggen,please dont doing this!Natuurlijk met een brede lach,en met een kwinkslag.gegroet:georgessiam.:chin:
Als je niet nat wilt worden, is er maar 1 oplossing: binnen blijven. Als je de straat op gaat draag je niets/heb je niets bij je wat niet nat mag worden. De meest geliefde doelwitten zijn mensen die nog droog zijn en farangs.
Vorig jaar had mijn vriendin zelfs een waterpistooltje bij zich waarmee ze stiekum in de supermarkt mensen natspoot…
Enfin met Songkran stop ik mijn telefoon en mijn portemonnee in een plastic zakje in mijn broekzak en kan mij niets gebeuren. En het is vooral leuk, zeker wanneer je weet welke plekken je beter even kunt mijden…hahaha
dat je niet nat word.haha
of eraan mee doen.
overal zijn waterpistolen te koop.
wij hebben het op samui maar i dag.
en net wat hier gezegd word.
neem geen spullen mee die nat kunnen worden.
en voorzichtig op een bike.
want soms gooien ze hele emmers water.
leuk feest jong en uit doen er aan mee.
groetjes uit samui